וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרוזיה: בכיר מודה לראשונה שהבחירות זויפו

21.11.2003 / 23:27

הממונה על שירותי הביטחון אימת את טענות האופוזיציה. אלפי מפגינים מתאספים בבירה ומבקשים לקיים "הפיכה שלווה". שוטרים ותומכי הנשיא עומדים מולם

גורם רשמי ראשון בגרוזיה מודה היום כי תוצאות הבחירות שנערכו במדינה החודש זויפו לטובת הממשלה. מזכ"ל מועצת הביטחון במדינה, טדו צחפרדיצה, הצטרף לקריאות האופוזיציה לקיום בחירות חדשות. קריאתו מהווה בקיע ראשון בחזית שמציגה ממשלתו של הנשיא, אדוארד שווארדנצה.

מזכ"ל מועצת הביטחון, הממונה על שירותי הביטחון והמשטרה בגרוזיה, הזהיר כי המשבר הפוליטי עשוי לגלוש לשפיכות דמים, בעוד אלפי מפגינים מציפים את הבירה טיבלסי. כ-10,000 מפגינים הגיעו עד שעות הערב לעיר וקראו לנשיא להתפטר בעקבות השערוריה.

מנהיג התנועה הלאומית ומוביל המחאה, מיכאיל סאקאשבילי, רוצה לחסום בעזרת המפגינים את הגעתם של חברי הפרלמנט הנבחר לבית הנבחרים. אלפים מתומכיו של הנשיא המכהן התאספו אף הם מול הפרלמנט כדי להבטיח שיריביהם יכשלו במשימתם. הוא קרא לכוחות הביטחון לסרב פקודה ולהימנע מהתנגשות עם המפגינים המנסים לקיים "הפיכה שלווה".

אתמול אישרה ועדת הבחירות המרכזית במדינה את תוצאות הבחירות שהתקיימו בשני בנובמבר, באיחור של שבועיים. התוצאות הרשמיות קבעו כי מפלגתו של הנשיא זכתה במירב המושבים בפרלמנט. ראש שירותי הביטחון, שסומן בעבר כיורש אפשרי לשווארדנצה היה, כאמור, הראשון בממשל שיצא נגד הליך הבחירות ואמר כי הן "היו נגועות בזיופים גם במהלך ההצבעה וגם בספירת הקולות". הוא אמר כי הפרלמנט חייב להתכנס ולהחליט על מועד לבחירות חדשות. גם ממשלות המערב ובראשן ארה"ב קבעו כי הבחירות בגרוזיה היו פגומות וקראו לנשיא המכהן לקיים את ההליך בשנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully