וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רובינשטיין איבד את עשתונותיו"

22.11.2003 / 17:01

ח"כ גלאון הגיבה למתקפת היועמ"ש על התנהלות התקשורת בפרשת ניצב מזרחי. נשיא מועצת העיתונות היוצא: דבריו הם הסתה. "הארץ": סיפקנו לקוראינו את כל המידע

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגיבה אתמול בערב למתקפה המלולית של היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, על התקשורת ואמרה כי ההשתלחות מעידה כי הוא איבד את עשתונותיו. רובינשטיין השמיע אתמול ביקורת חסרת תקדים על התקשורת ועל אישים באקדמיה, שיצאו נגדו בפרשת האזנות הסתר של ניצב משה מזרחי. רובינשטיין אמר כי עיתונאים גילו רשעות, בורות ושקריות בטיפולם בפרשה, וכי הם סימנו מטרה מראש בניגוד לאתיקה העיתונאית.

נשיא מועצת העיתונות היוצא, הפרופ' מרדכי קרמניצר, הגיב הבוקר על דברי רובינשטיין ואמר כי מדובר ב"השמצה פרועה מהסוג שמבייש את המשמיע אותה". לדברי קרמניצר, שדיבר בראיון לקול ישראל, רובינשטיין אינו מבין את תפקיד התקשורת במדינה דמוקרטית. הוא ציין כי המחלוקת בפרשת מזרחי בין היועץ המשפטי לבין פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, נובעת מחוסר מקצועיות מצידו של רובינשטיין ומאי יכולתו להבחין בין עיקר לטפל. לטענת קרמניצר, תפקיד התקשורת אינו "למחוא כפיים ליועץ משפטי כושל".

פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, אמרה בתגובה כי גם אם אינה מסכימה עם תוכן דבריו של רובינשטיין, אין לה ספק שהם נאמרו מתוך כאב. "אני מצטערת שהיועץ מרגיש כך", אמרה ארבל בראיון לערוץ 2. "אבל מוכרחים לומר שאותו חופש עתונות שהתקשורת תובעת, יש גם ליועץ המשפטי. הוא אומר את הדברים כמו שהוא מבין ורואה אותם". בנוגע לטענות היועץ על יחסי גומלין בין מערכת אכיפת החוק והעתונות אמרה הפרקליטה כי היא "משוכנעת שהוא יודע שאין לנו שום קשר עם הכתבות" שהתפרסמו.

"ניצב מזרחי הוא שביקש לפתוח בחקירה נגדו"

עיתון "הארץ" שספג את עיקר הביקורת של היועץ דחה אמש את טענותיו כי לקוראיו הוצג מידע חלקי ומוטעה בפרשת ניצב משה מזרחי. בתגובת "הארץ" נאמר כי לקוראים הוצג כל המידע בפרשה.

כתב הארץ אמיר אורן, אותו תקף רובינשטיין אישית, אמר בתגובה לערוץ 2 כי הוא מתכוון להעביר את התמליל המלא של הדברים לבדיקת עורך דינו. רובינשטיין האשים את אורן בהשוואתו לאוסאמה בן לאדן ויגאל עמיר.

פרקליטיו של ראש אגף החקירות, ניצב משה מזרחי, העבירו אמש תגובה ראשונה של קצין המשטרה להאשמות היועץ המשפטי. בערוץ 1 דווח שמזרחי דחה, באמצעות פרקליטיו, את טענות היועץ ואמר כי הוא עצמו ביקש לפתוח בחקירה נגדו ברגע שהתפרסמו ההאשמות נגדו. מזרחי טען כי בעמדות ההאזנה לא תומללו כל שיחות אישיות ונרשמו רק שיחות הרלבנטיות לחקירות.

פרקליטי מזרחי מסרו כי הדברים שאמר רובינשטיין בדיון ועדת חוק ומשפט בכנסת היו משוללי בסיס. מזרחי טען כי בשום שלב בחקירה הוא לא שמר על זכות השתיקה ואמר כי נמנע להשיב רק על שאלות המסכנות מקורות. עוד נאמר כי בניגוד לטענות, לא צולמו כל תמונות אינטימיות במהלך המעקבים וגם לא היתה הנחיה לצלם צילומים מסוג זה.

עורכי דינו ביקשו מוועדת חוקה חוק ומשפט להימנע מהמשך דיוניה בנושא עד להשלמת הליך השימוע אותו אמור לעבור ניצב מזרחי, בעקבותיו תתבהר התמונה כולה, לדבריהם.

"רובינשטיין נפסל בגלל הכיפה שעל ראשו"

רובינשטיין, שנאם במכללה האקדמית בנתניה, אמר כי יחסי הגומלין של מערכת אכיפת החוק עם העתונות הם יחסים הרי אסון. עוד אמר היועץ, כי מאז קיבל את ההחלטה בעניין ניצב מזרחי הוא מתחזק בנכונותה מדי יום.

רובינשטיין אמר עוד שקוראי עיתון הארץ קיבלו מידע חלקי ומוטה על פרשת מזרחי ועל פרשת העו"ד המדליפה, ליאורה גלאט-ברקוביץ'. "בעיתון הזה אין סיכוי למי שאינו מקובל עליו", אמר היועץ. לדברי רובינשטיין, "הארץ שם חומה בין קוראיו לבין עמדת היועץ המשפטי". היועץ יצא במיוחד נגד כתב העיתון אמיר אורן, והאשים אותו במסע הכפשה.

בדבריו התייחס רובינשטיין גם ל"פרשן ברשות שידור ממלכתית" ואמר כי "חוץ מפעם אחת, מעולם לא פנה לבדוק את העובדות קודם שאמר דברים נגד עמדת היועץ". רובינשטיין גם האשים פרופסור, שבשמו לא נקב, כי עמד בראש המשתלחים נגדו.

היועץ סיפר כי פרקליט צעיר אמר לו ששום דבר לא יעזור לו במאבק עם התקשורת, משום שיש לו כיפה על הראש, וזה מספיק כדי שיהיה פסול בעיני אנשי תקשורת רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully