וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 2: שרון מתכנן לפנות מתנחלים לנגב

22.11.2003 / 0:03

ראש הממשלה עובד על תכנית שתכלול פינוי התנחלויות מבודדות עד הקיץ. ערוץ 1: אבו עלא יציע הודנה לזמן לא מוגבל תמורת נסיגה לקווי טרום האינתיפאדה

ראש הממשלה, אריאל שרון, מתכנן לפנות מתנחלים מהתנחלויות מבודדות בגדה וברצועה וליישבם מחדש בנגב, עד קיץ 2004 - כך פורסם אמש בערוץ 2. על פי הדיווח, ראש הממשלה עובד על תכנית מדינית רחבה הכוללת "ויתורים כואבים", לדבריו.

התנהלות הממשלה בתחום המדיני ספגה בימים האחרונים ביקורת חריפה מהממשל האמריקאי ושרון מבין כי עליו לקדם את המו"מ. עוד דווח כי שרון מתכוון לנקוט בצעדי "כינוס התנחלויות" ולמצוא דרכים להקל על העומס שמוטל על חיילי צה"ל באבטחת הישובים בשטחים.

גורם בלשכת שרון אישר לסוכנות "רויטרס" כי יש תכניות מסוג זה אך ציין כי בשלב זה מדובר בהתנחלויות מהרצועה בלבד. "הרבה יכול לקרות עד הקיץ הבא", אמר.

בערוץ 1 דווח אתמול בערב כי ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, מתכוון להציע לשרון תכנית מדינית שתכלול צעדים נרחבים דו צדדיים. אבו עלא יציע הודנה לזמן לא מוגבל וידאג לרסן את ארגוני הטרור ובתמורה הוא דורש שצה"ל יסוג לקווים של לפני פרוץ אינתיפאדת אל אקצה. עוד דווח הערב כי החיזבאללה ואיראן מפעיל לחץ כבד על החמאס כדי שלא יצטרף להודנה החדשה.

כתב "הארץ" אלוף בן מוסיף:

ראש הממשלה, אריאל שרון, מגבש חבילה של "צעדים חד צדדיים חיוביים" שתנקוט ישראל מול הפלסטינים. מקורות בלשכת ראש הממשלה אמרו אתמול שהתוכנית תוצג בקרוב לציבור וכי הצעדים המתוכננים יהיו "במקביל וללא סתירה למפת הדרכים", המקובלת על הממשלה כתוכנית המדינית היחידה.

שרון רמז על כוונותיו בנאום שנשא בוועידת ראש הממשלה ליצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי בתל-אביב. בין היתר אמר שרון: "אנחנו מחויבים למפת הדרכים, כפי שהתקבלה בממשלה, ולהסכמים בינינו לאמריקאים. בנוסף, אינני פוסל צעדים חד-צדדיים". מעבר לכך לא פירט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully