וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית האחרונה ממנה יצא קנדי בחיים מוצעת למכירה

21.11.2003 / 12:04

לרגל יום השנה ה-40 לרצח קנדי מוצעת למכירה מכונית הלינקולן בה נסע בבוקר מותו. אספן תמהוני ימכור אותה באינטרנט במיליון דולר

מחר ימלאו 40 שנה לרצח הנשיא ה-34 של ארה"ב, ג'ון פיצ'רלד קנדי. לרגל ציון האירוע מתקיימת מכירה פומבית יוצאת דופן של לינקולן קונטיננטל, המכונית האחרונה ממנה יצא קנדי בחיים. מי שחפץ בפריט היוקרתי יצטרך להיפרד ממיליון דולר תמורתו.

קנדי השתמש במכונית רק פעם אחת בבוקר ה-22 בנובמבר 1963, כאשר השירות החשאי שאל אותה מסוכן מכוניות בפורט וורת', שבטקסס. לאחר מכן נסע הנשיא האהוב במכונית אחרת לדאלאס, שם נרצח.

"למעשה זה מחיר הגיוני", אמר ג'ון רזניקוף, סוחר עתיקות ששיחזר את המכונית ומציע אותה כעת למכירה פומבית באינטרנט. לדבריו תיקו של קנדי, העשוי מעור תנין, נמכר ביותר מ-700 אלף דולר במסגרת מכירה פומבית. רזניקוף, שנכנס לספר השיאים של גינס כמחזיק באוסף הגדול ביותר בעולם של שיער השייך לדמויות היסטוריות, לא מסכים עם הטוענים כי אין למכונית ערך היסטורי.

לאחר הרצח החזיר השירות החשאי את המכונית לסוחר המכוניות, היא נמכרה לאספן כפייתי, באדי יו. ברשות יו היו פריטים מעניינים כמו האמבולנס שלקח את רוצח קנדי, לי הארווי אוסוולד לבית החולים לאחר שהוא נורה בדרך לבית המעצר, והמכונית בה נהרגה השחקנית ג'יין מנספילד. לאחר מותו מכרה אשתו את המכונית לרזניקוף תמורת 17 אלף דולר בלבד.

סוזאנה ולאך, אספנית פריטים של הנשיא המנוח, אמרה כי מכירת המכונית לא תתבצע בהכרח בקלות. "צריך מישהו שהוא גם אספן מכוניות, אספן פריטים של קנדי ובעיקר – מישהו שיש לו הרבה מאוד כסף".

אין לבלבל בין מכונית הלינקולן הלבנה לבין הלינקולן הכחולה בה למעשה נרצח הנשיא, המוצגת במוזיאון הנרי פורד במישיגן. במודעה מוצעת לינקולן לבנה משנת ייצור 1963, עם מנוע משופץ וכיסוי עור אדום.

בסוכנות איי.פי דווח כי המכירה הפומבית תסתיים 3 ימים לאחר יום השנה ה-40 לרצח, ב-25 בנובמבר, וכי אין להתמקח על המחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully