וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים הפגינו נגד בוש בלונדון

רויטרס

21.11.2003 / 0:01

טוענים כי מדיניות בוש ובלייר מעודדת פיגועים: "הם לא הפכו העולם למקום בטוח יותר". בובה של בוש הופלה כפארודיה על הפלת פסלו של סדאם

עשרות אלפי בני אדם הפגינו אתמול בלונדון, במחאה על ביקורו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בבריטניה. רבים מהמפגינים סבורים כי מדיניותם של בוש וראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, בעיראק, היא שמעודדת פיגועים ברחבי העולם, כולל הפיגוע אתמול באיסטנבול.

במהלך הצעדה חצו המפגינים את מרכז לונדון, ועברו בסמוך לפרלמנט ולרחוב דאונינג - מקום מעונו הרשמי של ראש הממשלה. לרגל הביקור הנשיאותי בוטלו כל החופשות במשטרה וקציני מטה הוצאו לשטח. במשטרה אמרו מוקדם יותר אתמול, כי סומנו כמה "עושי צרות" מועדים מקרב המפגינים, וכי מאז שהגיע בוש למדינה בוצעו כ-50 מעצרים הקשורים לביקורו.

משטרת לונדון מעריכה כי כ-35 אלף איש התכנסו לתחילת הצעדה הקולנית, שהסתיימה בכיכר טרפלגר. מארגני התהלוכה אמרו שאנשים נוספים הצטרפו במהלך הצעידה, כך שבכיכר הפגינו כ-150 אלף איש. בכיכר קיימו המפגינים מיצג פארודי על הפלת פסלו של סדאם חוסיין בבגדד, בסיום פלישת כוחות הברית לעיראק, במסגרתו הפילו בובה ענקית של הנשיא בוש.

"מפגינים 'עושי צרות' אורבים במרכז לונדון"

"בוש ובלייר אמרו שהם מנהלים מלחמה נגד הטרור כדי להפוך את העולם למקום בטוח יותר לאנשים", אמר אחד הצועדים, פול בורווס, מרצה באוניברסיטה בן 38, "אך הם לא עשו זאת. ללכת ולהפציץ אנשים רק נותן להם סיבות נוספות לשנוא את המערב".

"התקפות הטרור הן בדיוק מסוג הדברים שצפינו שיקרה בעקבות פלישה לעיראק", אמר מרטין סמית, בן 64. אלכס פומל, בן 28, אמר כי הפלישה לעיראק הגדילה משמעותית את הסיכון למתקפות, "ולא רק נגדנו, אלא נגד כל מדינה שתומכת ומקיימת קשרים עם בריטניה ועם ארגונים בריטיים".

קצין בכיר במשטרה אמר, כי "יש בין המפגינים מספר אנשים המוכרים לנו היטב, ולא נופתע אם במהלך היום הם ינסו לבצע פעילות מתואמת היטב. מספר 'עושי צרות מרכזיים' לא צועדים כלל - הם עלולים לארוב במקומות אחרים במרכז לונדון ולחכות להזדמנות להפר את הסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully