וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תנסה להגיע להבנה עם ארה"ב על המאחזים

20.11.2003 / 9:04

סיבת המחלוקת: הנתונים שאספה ארה"ב על המאחזים מלווייני ריגול וממקורות פלסטיניים אינם מתאימים לנתונים שישראל מספקת. פאוול: "המספרים לא מתחברים"

תמיכת ארה"ב בהצעת ההחלטה שהגישה רוסיה לאו"ם בעניין אימוץ "מפת הדרכים" מצטרפת לביקורת החריפה שמתח אתמול הנשיא האמריקאי, ג'ורג' בוש, המבקר בלונדון, על מדיניות ישראל בשטחים. בוש אמר כי יש להקפיא את ההתנחלויות, להפסיק את בניית גדר ההפרדה, לחדול מהשפלת הפלסטינים ולהוריד את כל המאחזים הבלתי חוקיים.

השר יוסף פריצקי (שינוי) הצדיק הבוקר בגלי צה"ל חלק מהביקורת האמריקאית נגד ראש הממשלה, אריאל שרון: "אני לא חושב שראש הממשלה לא אמר לי אמת, אני רק לא בטוח שראש הממשלה אמר הכל. אני בקשתי, ואני אחזור ואבקש ביום ראשון דיון מרחיב ומקיף בממשלה, לראות מה נעשה שם בפועל. בהחלט ייתכן ש-43 התנחלויות הורדו - ומה עם השאר?"

כתב "הארץ", אלוף בן, מוסיף:

ישראל תנסה להגיע להבנה עם ארה"ב על רשימה מוסכמת של המאחזים הלא-חוקיים שתהיה הבסיס לדיונים בעניין. כך אמרו אתמול מקורות בפמליית ראש הממשלה שרון, ברומא, בתגובה לביקורת הממשל על הפינוי האיטי של המאחזים.

המקורות אמרו שהטענות נובעות מהבדלים במידע בארה"ב ובישראל על מספר המאחזים ומצבם. זה הרקע לדברי שר החוץ האמריקאי, קולין פאוול, לעמיתו סילבן שלום בפגישתם שלשום, כי "המספרים לא מתחברים". לדברי המקורות, המחלוקת התבררה בשבועות האחרונים, כאשר האמריקאים הציגו נתונים על המאחזים שאספו מלווייני ריגול, ממקורות פלסטיניים ומגורמים אזרחיים בישראל, וביקשו הסברים. אז התברר, כי הפרטים ברשימת משרד הביטחון שונים.

"קונפליקט שלא קיים"

בדיונים שהתקיימו עד היום הוסכם שבגדה יש 91 מאחזים. שרון דירג אותם בפני אנשי הבית הלבן בשלוש קטגוריות: "פרובוקטיביים", המיועדים לפינוי מיידי; נקודות פחות פרובוקטיביות שיפונו בשלב השני; וכ-20 מאחזים בעלי חשיבות ביטחונית, החולשים על צירי תנועה, שיטופלו אחרונים. שרון הודיע השבוע שהממשלה מנעה הקמת 43 מאחזים חדשים, ושפינוי אחרים מתעכב משפטית.

לדברי המקורות, הביקורת האמריקאית התעוררה בגלל מכרז לבניית 153 דירות בקרני שומרון, אך הוא נגנז בגלל חוסר ביקוש. ממשרד השיכון נמסר שהמכרז טרם נסגר, וייתכן שהעיכוב בהגשת ההצעות נובע מהעיצומים במשק. מכרז אחר במעלה אדומים נכלל בתחום הבנוי, והמכרז בבית"ר נעשה בהתנחלות הסמוכה לקו הירוק שתיכלל בישראל בכל הסדר עתידי. שרון אמר כי ישראל לא נתונה בשום לחץ אמריקאי בעניין המאחזים, "זה קונפליקט שלא קיים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully