וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילת: 5 פצועים בפיגוע ירי במסוף הערבה

19.11.2003 / 18:18

המחבל הסתתר בין משאיות במסוף המטענים, ופתח בירי אל קבוצת מטיילים מאקוודור. אחת התיירות נפצעה באורח אנוש. מאבטח ישראלי ירה והרג המחבל. ירדן תחקור האירוע

חמישה תיירים נפצעו הבוקר מירי מחבל במסוף הגבול "רבין" (ערבה) ליד אילת. מחבל שהגיע מכיוון ירדן ירה על קבוצת צליינים מאקוודור שהיתה בדרכה לישראל. אחת התיירות נפצעה אנושות, שניים במצב בינוני ושניים נפצעו קל. מאבטח של רשות שדות התעופה פתח באש לעבר המחבל והרג אותו. הפצועה פונתה במסוק לבית חולים סורוקה בבאר שבע ושאר הפצועים פונו באמבולנסים לבית החולים יוספטל באילת. מסוף הגבול נסגר לתנועת נוסעים לאחר הפיגוע אולם נפתח בצהריים מחדש לתנועת נוסעים.

הפיגוע התרחש כ-20 מטרים לפני הכניסה לשטח ישראל, ברצועת שטח "סטרילי" שנמצא מחוץ לשליטת ישראל וירדן. המחבל הסתתר בין משאיות במסוף המטענים. בשלב מסוים הוא פרץ מבין המשאיות והחל לירות על קבוצת התיירים. מאבטח מהצד הישראלי הבחין בירי, הסתער על המחבל והרג אותו בירי מנשקו. בזמן הפיגוע לא היו כוחות ירדנים באזור ה"סטרילי".

מירדן נמסר כי היורה הוא אחמד ג'אהיד, בן 37. ג'האיד היה אחד משמונה נהגים שקיבלו אישור מהשלטונות הירדניים להסיע את משאיות העגלים משטח המסוף הירדני לשטח ישראל. שום ארגון לא קיבל אחריות לפיגוע. שר הפנים ודובר ממשלת ירדן, אסמה חאדר, גינה את הפיגוע ואמר כי "היתה זאת פעולה עצמאית של יורה בודד".

מפקד גזרת אילת, תא"ל שמואל זכאי, ומנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, סיכמו עם הרשויות הירדניים את נוהלי האבטחה של העברת משאיות העגלים מירדן לתוך שטח מסוף הגבול הישראלי. עוד סוכם כי הירדנים יתחקרו את האירוע.

תא"ל זכאי אמר: "אנחנו וידאנו שפתיחת מסוף הגבול למשאיות מחר תתבצע רק לאחר שיופקו לקחים על ידי הירדנים ולא באופן אוטומטי. האירוע הזה לא מאפיין את המצב בגבולות עם ירדן, שהם גבולות של שלום. הירדנים הבטיחו לעשות הכל כדי למצות את החקירה".

החשוד בפיגוע במחסום המנהרות כתב צוואה

בידי כוחות הביטחון היו באחרונה התרעות על כוונות לבצע פיגוע מכיוון ירדן. לפני כחודש הרג צבא ירדן שני מחבלים מארגון איסלאמי קיצוני שניסו לחדור לשטח ישראל. כוחות צבא ירדן זיהו חוליה של ארבע מחבלים שניסו לחצות את נהר הירדן ליד חוג'ה בצפון ירדן (מקביל לאזור בית שאן בישראל). החיילים פתחו באש אל המחבלים והרגו שניים מהם. על גופותיהם נמצאו מקלעים וכמות גדולה של תחמושת. שני המחבלים האחרים נפצעו והועברו לטיפול רפואי.

הרשות הפלסטינית עצרה חשוד בביצוע פיגוע הירי אתמול בבוקר בכביש המנהרות. בפיגוע נהרגו שני חיילי צה"ל. בקול ישראל דווח כי החשוד הוא ג'אבר אל אחרף, שוטר בביטחון הלאומי מרצועת עזה, שעבר להתגורר באזור שכם.

אל אחרף נמלט על פי החשד מזירת הפיגוע במונית עליה השתלט באיומי נשק. הוא מצוי בחקירת גורמי הביטחון הפלסטיניים אך נמצאה צוואה שהותיר מאחוריו, כיוון שחשב שלא יחזור בחיים מהפעולה. על פי הדיווח, הוא הודה במעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully