וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחט: נתניהו רץ מהר מדי לספר לחבר'ה

19.11.2003 / 7:50

שר האוצר לשעבר דחה דברי השר המכהן על סוף המיתון. ייחס הנתונים על צמיחה במשק לשקט הביטחוני היחסי ולא לצעדי נתניהו. מציע לו: אל תמהר לשכור אולם שמחות

שר האוצר לשעבר, אברהם בייגה שוחט, התייחס היום בביטול לדבריו של שר האוצר, בנימין נתניהו, לגבי סיום המיתון במשק הישראלי. "הוא רץ מהר מדי לספר לחבר'ה שהמיתון נגמר", אמר. שוחט הסביר כי דברי נתניהו אתמול היו נמהרים ומופרכים, והשווה אותם להכרזת ראש הממשלה, אריאל שרון, כי נמצאה הדרך לחסל את הטרור.

שוחט ציין כי אכן יש שינוי מגמה מסוים במשק הישראלי אבל רובו נובע מתקופת שקט ביטחוני יחסי בהודנה ולא מצעדי נתניהו. שר האוצר לשעבר הציע לשר המכהן "לא להוציא את החליפה מהארון ולא לשכור אולם שמחות. הוא היה יכול להגיד שיש אינדיקטורים חיוביים ולהסתפק בזה", אמר. שוחט אמר כי כשמתחילים מסף כל כך נמוך כל עליה קלה מהווה צמיחה. "אם מגיעים קצת יותר תיירים - במקום 800 אלף תיירים מגיעים מיליון - אז צמחת, אבל צריך לזכור שהיינו במצב של שלושה מיליון תיירים בשנה", הוא מסביר.

ח"כ שוחט אמר עוד כי הצמיחה המהירה שהתרחשה במהלך ההודנה מוכיחה רק שמדיניות שר האוצר כמעט חסרת משמעות על רקע מדיניות הממשלה שאינה פתוחה למו"מ פתוח שיוביל להסדר מדיני.

שר האוצר נתניהו אמר אתמול בערב כי "המיתון במשק נגמר. המשק הישראלי נמצא בתהליך של צמיחה ולמרות שקשה להעריך בשלב זה מה יהיה שיעורה של הצמיחה זו בשנה הקרובה, ברור כי היא תהיה חיובית". נתניהו אמר את הדברים בתגובה לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהצביעו אתמול על עליה בקצב הצמיחה ברבעון השלישי ל-2.7% בקצב שנתי.

עוד הוסיף נתניהו כי ההתרחשויות במשק המקומי מסקרנות מאוד משקיעים זרים רבים והדברים באו לידי ביטוי במהלך ביקורו האחרון של נתניהו בארה"ב. נתניהו הוסיף כי במהלך ביקור זה, ממנו חזר אמש, קיבל פניות רבות של משקיעים שביקשו פרטים נוספים לגבי המשק המקומי והביעו עניין בהשקעה בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully