וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הולכים – לא מדברים

18.11.2003 / 17:14

מחקר חדש מצביע על סכנה הטמונה בשילוב הליכה ודיבור בטלפונים ניידים. לדברי החוקרים שיבוש פעולת הנשימה הופך את עמוד השדרה לפגיע

אנשים המדברים בטלפון הנייד בזמן הליכה עשויים לפגוע בתקינות גבם. כך מצאו מדענים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת קווינסלנד באוסטרליה, שטענו כי הסכנה נובעת משיבוש פעולת הנשימה.

לדברי המדענים, גוף האדם מתוכנת לשאוף ולנשוף בזמן שאנו הולכים. פעולה זו עוזרת להגן על עמוד השדרה מפני זעזועים פתאומיים. כאשר מדברים בטלפון הנייד תוך כדי ההליכה פעולת הנשימה נפגעת ועמוד השדרה הופך חשוף לפגיעה.

ד"ר פאוול הודג'ס, שעמד בראש המחקר, ועמיתיו ערכו תצפיות על קבוצת מתנדבים שהשתתפו במחקר. חלקם ביצעו הליכה בדממה בעוד החלק השני הלכו וקראו מתסריט כתוב או תיארו את הנוף שהם רואים. הם מצאו כי השרירים בקרב אלה שהלכו כרגיל תפקדו כהלכה. לעומת המתנדבים שהלכו ודיברו – אצלם פעילות השרירים היתה מועטה באזור עמוד השדרה שהושאר פגיע.

לטענת המדענים ההפרעה מתרחשת בגלל הדרך בה המוח מבצע סדר עדיפויות. "שרירים מבצעים מספר פעולות רב באותו הזמן, והמוח יודע לסדר אותן לפי חשיבותן. המשמעות היא שלא תמיד פעולות הקשורות ביציבות הגוף נמצאות בעדיפות ראשונה והאדם נמצא בסכנה", הסביר ד"ר הודג'ס.

לדברי החוקרים גם אנשים ההולכים יחד ומשוחחים זה עם זה נמצאים בסכנה. אך הסכנה הגבוהה ביותר היא לאנשים המשוחחים בטלפונים הסלולריים, פשוט מפני שהם עושים זאת במשך זמן ארוך יותר. בבי.בי.סי דווח כי המחקר מצטרף למחקרים קודמים המצביעים על סכנה הטמונה במכשירים הניידים, לפיהם אסור להצמידם לאוזן לפרק זמן ארוך כיון שהם מגבירים את המתח הנוצר בין הכתפיים וגורמים לכאבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully