וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום: שרון ואבו עלא יפגשו בשבוע הבא

18.11.2003 / 14:36

שר החוץ הודיע זאת לפאוול בפגישתם בבריסל. שני האישים הגיעו להבנה כי הפסקת אש איננה פיתרון ואבו עלא יצטרך לפרק תשתיות הטרור

שר החוץ, סילבן שלום, הודיע היום לעמיתו האמריקאי קולין פאוול בפגישתם בבריסל, כי ראש הממשלה, אריאל שרון, יפגוש את ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, בשבוע הבא. "מסרתי לו את המועד בו אנחנו חושבים שהפגישה תיערך", אמר שלום לעיתונאים, וציין כי הפרטים הסופיים טרם סוכמו.

שר החוץ הוסיף: "אנו מאמינים כי זמן קצר אחרי פגישת ראשי הממשלות נעבוד ביחד כדי לשים סוף לאלימות ולטרור מצד אחד, ולסייע לשפר את חיי הפלסטינים מצד שני". שלום ציין כי הוא "מאמין שעם עזרת האמריקאים יהיה קל יותר לצדדים לעבוד ביחד לצמצום המחלוקות".

בקול ישראל דווח כי עוזריו של שלום אמרו ששני האישים הגיעו להבנה שהפסקת אש בלבד איננה פתרון, וכי ממשלת אבו עלא תיבחן על פי הביצועים בשטח, כולל פירוק תשתיות הטרור והפסקת ההסתה. "שבענו הבטחות של הפלסטינים והגיע הזמן למעשים", הדגיש שלום, שהביע הערכה לתפקיד החיוני שמצרים ממלאת בניסיון לחדש את ההידברות והשקט.

האיחוד האירופי הוציא הודעה המתייחסת לפגישות שמנהל שלום בבריסל, ובה הוא קורא לישראל להפסיק את בניית הגדר משום שהיא רק תחמיר את סבלם של הפלסטינים. האיחוד גם מגנה את החרם שהטילה ישראל על מגעים עם ערפאת.

פאוול יציג לאירופים תכנית ארה"ב בעיראק

שירות "הארץ" מוסיף:

לאחר הפגישה עם שלום ייפגש פאוול עם שרי החוץ האירופים. במרכז הדיונים יהיו הכיבוש האמריקאי בעיראק וסוגיית הפיקוח על תוכנית הגרעין באיראן. לפני פגישות אלו אמור פאוול להיפגש עם דיפלומטים אירופאים נוספים, המצפים ממנו להציג את עיקרי התוכנית האמריקאית החדשה להאצת העברת הסמכויות לעיראקים.

שר החוץ של גרמניה, יושקה פישר, אמר אתמול שהתוכנית היא "צעד חשוב קדימה", אך שר החוץ של צרפת, דומיניק דה וילפן, אמר שהעברת הסמכויות עדיין איטית מדי. צרפת וגרמניה מתנגדות לשליחת חיילים וסיוע לבנייה בעיראק עד שארה"ב לא תעביר את הסמכות בעיראק לממשל עיראקי או לאו"ם.

בנאט"ו הכחישו את הידיעה שפורסמה אתמול ב"אינדיפנדנט" הבריטי, לפיה פאוול מתכוון לבחון את תגובות הדיפלומטים להעברת השליטה הצבאית בעיראק לידי נאט"ו. מקורות רשמיים בברית נאט"ו אמרו שההצעה לא הועלתה לדיון רשמי בין בעלות הברית, שכן ארה"ב אינה מוכנה לוותר על השליטה בעיראק הכבושה, ומתנגדות המלחמה, ובראשן צרפת וגרמניה, אינן מוכנות לשלוח חיילים למשימה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully