וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחקרת מעורבותו של בריטי בפיגוע התאבדות בעיראק

18.11.2003 / 13:14

לונדון בודקת האם מוסלמי תושב שפילד היה מעורב בפיגוע נגד חיילים אמריקאים. עזב את בריטניה בטענה שהוא נוסע לעבוד באיחוד האמירויות

משרד החוץ הבריטי חוקר דיווחים על אזרח תושב שפילד שביצע לכאורה פיגוע התאבדות נגד חיילים אמריקאים בעיראק. עיתון בתימן פרסם כי וואיל אל דחלאי, בן 22, היה מעורב בפיגוע שבוצע במיקום ותאריך לא ידוע.

בבי.בי.סי פורסם הבוקר כי הוריו של אל דחלאי, המתגוררים בתימן, קיבלו לאחרונה הודעה מלוחמים איסלאמים בעיראק שהודיעו להם כי בנם נהרג בפיגוע התאבדות. הצעיר עבר לבריטניה לפני כשלוש שנים. לחבריו הוא סיפר כי נאלץ לעזוב את תימן אחרי שכתב מאמרי ביקורת נגד הממשלה המקומית. בבריטניה הכיר אל דחלאי אזרחית מקומית, נישא לה ולשניים יש ילד משותף.

בחודש שעבר עזב אל דחלאי את שפילד בטענה כי הוא עובר לאיחוד האמירויות כדי לעבוד במקום חדש. גורם בקהילה המוסלמית בשפילד סיפר כי הצעיר לימד אומנויות לחימה במרכז הקהילתי. לדבריו, כולם בהלם בעקבות הדיווחים על הפיגוע בו היה חבר הקהילה מעורב.

במשרד החוץ הבריטי הסכימו רק לאשר כי מתקיימת חקירה כדי לבדוק אם אכן היה אל דחלאי מעורב בפיגוע בעיראק. במשטרת יורקשייר סירבו לאשר כי ביתו של הצעיר היה אחד מהיעדים, בהם בוצעו חיפושים על ידי כוח מלחמה בטרור לפני שלושה שבועות. שכניו של אל דחלאי סיפרו כי השוטרים חיפשו בביתו במשך מספר ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully