וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חיילים נהרגו בפיגוע בכביש המנהרות

18.11.2003 / 15:30

מחבל יצא ממכונית עם רובה מוסתר בשמיכה ופתח בירי לעבר חיילים במחסום בכביש. רס"ל שלומי בלסקי וסמ"ר שאול להב נהרגו. בעקבות הפיגוע שונו ההקלות לפלסטינים באזור

חיילי צה"ל, רס"ל שלומי בלסקי מחיפה וסמ"ר שאול להב מקיבוץ שמרת, נהרגו הבוקר מירי מחבל פלסטיני במחסום בכביש המנהרות. השניים פונו במצב קשה מאוד לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם הם טופלו במחלקת הטראומה בניסיון לייצב מצבם. אך כאמור, מאמצי ההחייאה לא צלחו. רס"ל בלסקי ייטמן הערב בשעה 17:30 בבית העלמין הצבאי בחיפה. מועד הלווייתו של ההרוג השני, סמ"ר להב, טרם פורסם.

הפיגוע התרחש קרוב לשעה 5:50 כשאש נורתה לעבר החיילים מגדוד 50 של הנח"ל המוצבים במחסום המנהרות, בכביש ירושלים-גוש עציון. מתחקיר ראשוני עולה כי פלסטיני שהגיע במכוניתו מכיוון אל חאדר, יצא מהרכב כשבידיו שמיכה שבתוכה החביא רובה קלאצ'ינוב. המחבל שלף את הנשק ופגע ביריות במפקד המחסום ואחר כך בחייל נוסף. חיילים נוספים במחסום פתחו לעברו בירי אך הוא נמלט ברכב שהמתין לו לכיוון בית לחם.

כוחות הצלה מהתנחלויות סמוכות הגיעו לשטח במהירות והעניקו טיפול ראשוני לנפגעים. אחד החיילים מת מפצעיו במקום. כוחות צבא מבצעים סריקות אחר היורים באזור. המחבל כנראה הצליח להימלט. מאוחר יותר הסתבר כי אמו של שלומי בלסקי שוחחה עם בנה בטלפון הסלולרי בעת ההתקפה ושמעה את היריות.

סמוך לשעה 07:00 חודשה התנועה בכביש המנהרות, שנסגר בעקבות הפיגוע. מדובר בגזרה שהיתה שקטה מאוד לאחרונה. האחריות הביטחונית בבית לחם הועברה לפני מספר חודשים לפלסטינים. בעקבות הפיגוע הוטל עוצר על אל חאדר בחשד שהמחבל מסתתר בכפר.

האם שמעה יריות והשיחה נותקה

כתב "הארץ", אורי אס, מוסיף:

רס"ל בלסקי היה בן 23 במותו. היום בסמוך לשעה 06:00 שוחחה האם גלינה עם שלומי בטלפון, והתייעצה עמו בקשר לתיקון של מחשב המשפחה. לפתע שמעה האם יריות בטלפון, והשיחה נותקה. לדברי האב אלכס, היא נבהלה לאחר שלא הצליחה לחדש את הקשר עם בנה בטלפון, אך לא שיערה שהוא נפגע.

בלסקי, שעלה ממינסק ב-91', שירת בחטיבה המרחבית עציון בתפקידי מינהלה. אביו מספר שהוא למד בבית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה. שלומי היה בנם הצעיר של אלכס וגלינה. הותיר אחריו אח, מקסים, בן 33.

הוריו של סמ"ר שאול להב, בן 20, באו לישראל בשנות ה-70 עם גרעין עלייה, והתיישבו בקיבוץ שמרת בגליל המערבי. ארבעת ילדיהם של בני הזוג נולדו בקיבוץ: הבת הבכורה יעל, בן 23, שאול, לירון, בן 18 ונטע בת 14.

שאול למד במגמת המדעים בתיכון האזורי, אופק, בקיבוץ עברון. בקיבוץ השתייך לקבוצת חורש. חבריו לקבוצה ולכיתה שהתאספו בצהריים ליד בית הוריו בשמרת סיפרו כי לפני כשבעה חודשים פגש במועדון צעירה, שהיתה מאז חברתו. "הוא היה מאושר יותר והיא היתה אהבת חייו", מספר חבר.

9 פלסטינים נפצעו בפעולת צה"ל ברפיח

מפקד כוחות צה"ל בגדה, תת אלוף גדי אייזנקוט, אמר הבוקר כי ההקלות שניתנו לפלסטינים באזור בית לחם ישונו, מכיוון שבעקבות הפיגוע מסתבר כי פועלים מחבלים באזור. בקול ישראל דווח כי בעקבות הפיגוע יוחמרו הבדיקות במחסומים וישונו הקלות שניתנו לסוחרים ותיירים באזור. לדברי אייזנקוט, פעילות צה"ל אינה מושפעת מדיבורים על הודנה עם הפלסטינים.

שר המשפטים, יוסף לפיד, אמר הבוקר כי הפיגוע הבוקר מעיב על סיכויי הצלחתה של יוזמת ההודנה החדשה. שר הבינוי והשיכון, אפי איתם, אמר כי הוא אינו מכיר כלל עיסוק בהודנה בממשלת ישראל בשלב זה.

בפעולת צה"ל ברפיח שבדרום רצועת עזה נפצעו הבוקר תשעה פלסטינים. הכוחות שהשתתפו בפעולה כללו 25 טנקים, שבסיועם הרסו החיילים שני בתים, בהם ביתו של אחמד אבו גזר, שבנו נהרג לפני שבוע וחצי מירי צה"ל. מצה"ל נמסר כי תושבים יידו חמישה מטעני חבלה על הטנקים, והם השיבו אש. לאחר הריסת הבתים השתלטו החיילים על כמה בתי מגורים והקימו בהם עמדות. מקורות פלסטינים מסרו כי כמה מהפצועים הם ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully