וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: רשימת הנספים בשואה באינטרנט

כתב וואלה! חדשות

17.11.2003 / 17:32

יד ושם יזם הפרוייקט, שיתחיל לפעול בעוד כחצי שנה. במוזיאון רואים בהעלאת 4 מיליון השמות המוכרים לו, הזדמנות אחרונה להשלים את איסוף שמות הנספים

"יד ושם" ביצע הבוקר פיילוט להעלאת שמות הנספים בשואה לרשת האינטרנט. הפיילוט התקיים בבנייני האומה, במסגרת כינוס איחוד הקהילות היהודיות בארה"ב. פרוייקט העלאת שמות הנספים תוכנן לרגל שנת היובל ליד ושם - רשות הזיכרון לשואה ולגבורה, והוא ייצא לפועל בעוד כחצי שנה.

ביד ושם אומרים כי הפרוייקט התאפשר בזכות מערכת ממוחשבת, שהיא "אחת המתוחכמות בעולם" בשל אופי המידע הנמצא בה. תהליך מחשוב שמות הנספים היה מסובך בגלל שהיה כרוך בהתגברות על סוגיות של פונטיקה של השמות, ריבוי כינויי חיבה, ושמות אלטרנטיביים של מקומות ואנשים. הבעיות נבעו בעיקר בגלל שינויים היסטוריים, ומגוון השפות והתרבויות של הקהילות היהודיות ערב מלחמת העולם השניה. המערכת תאפשר חיפוש יעיל שמסתמך על "דפי העד" ועל רשימות ארכיוניות הנאספים על ידי יד ושם מזה חמישים שנה.

חשיבות המאגר, אומרים ביד ושם, היא האפשרות הניתנת לכל בית יהודי בעולם לחפש מכרים במאגר ולהוסיף שמות בני משפחה ושמות של אחרים שנספו בשואה אך לא מופעים באתר האינטרנט. בהיכל השמות ביד ושם מוחשבו עד היום קרוב לארבעה מיליון שמות. בגלל התמעטות דור הניצולים רואים ברשות הזיכרון לשואה את פרוייקט האינטרנט כהזדמנות האחרונה להשלמת איסוף כל שמות הנספים. בית הספר להנצחת השואה שביד ושם ישתמש במאגר להכנת מערכי שיעור ותכניות לימוד ייחודיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully