וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הומנה" מפטרת 4 בכירים בעקבות פרשת רמדיה

17.11.2003 / 15:44

הזוג זיסר שבנם אבישי מת ככל הנראה מהתחליף הצמחי, נוטה שלא להסכים לנתיחה לאחר המוות. בעלי רמדיה הציעו להורים עזרה במימון טיפולים בחו"ל

חברת הומנה בגרמניה, שמכרה לחברת רמדיה את תחליף החלב, הודיעה היום על פיטורים מיידיים של ארבעה עובדים בכירים בחברה. הארבעה הם מנהלת פיתוח המוצר, סגנה, מנהל בקרת האיכות במחלקת פיתוח המוצר והמנהל הראשי של בקרת האיכות. כך אמר מנכ"ל חברת הומנה, אלברט גרוס-פרי, במסיבת עיתונאים שכינסה החברה.

הוריו של התינוק אבישי זיסר, שמת ככל הנראה מאכילת תחליף החלב הצמחי של רמדיה, הביעו היום בפגישתם עם ראש צוות החקירה בפרשה, ניצב משנה אבי מנצור, את רצונם שלא תבוצע נתיחה בגופת בנם. עם זאת, לא מסרו ההורים תשובה סופית לבקשת המשטרה להוציא את גופת תינוקם מקברו לשם ביצוע הנתיחה. הם ביקשו לקבל לידיהם את החומר המסביר מדוע נתיחה כזו אמורה להתבצע, ומתכוונים לשוב ולהיוועץ ברבנים על מנת לגבש את תשובתם הסופית.

צוות החקירה החליט לבקש את ניתוח הגופה לאחר התייעצות עם רופאים מומחים, בהם פרופסור יהודה היס מהמכון לרפואה משפטית. מההתייעצויות עלה כי נתיחת גופתו של התינוק אבישי זיסר עשויה לסייע רבות בחקירה, כיוון שלפי עדות ההורים הוא ניזון מיום הולדתו רק מתחליף החלב הצמחי של רמדיה. בהמשך יוחלט אם לבצע נתיחות נוספות. הורי התינוקות הביעו עקרונית הסכמתם להליך.

הרב לאו מסייע להפגיש בין בעלי רמדיה למשפחות

הורי התינוקות המאושפזים בבתי החולים, לאחר שניזונו מרמדיה צמחית שנתגלה בה מחסור בוויטמין B1, קיבלו בסוף השבוע האחרון מכתב ממשה ונעמי מילר, הבעלים הישראלים של רמדיה, שבו הם מבקשים לסייע להורים. במכתב שנשלח להורי התינוקות כתב הזוג מילר: "אם הרופאים המטפלים בתינוקכם סבורים שחוות דעת רפואית או התייעצות נוספת עם רופא מומחה בכל מקום שהוא בעולם עשויה לסייע, רמדיה נוטלת על עצמה לכסות את ההוצאות הכרוכות בהתייעצות כזו, לרבות הטסת ההורים והתינוק למטרה זו".

אילן ברכה, אביו של גיא בן התשעה חודשים המאושפז בבית החולים שניידר, הגיב: "אנחנו מצפים מרמדיה לעזרה ממשית. הרי יש להם מומחים בתחום תזונת תינוקות ויש להם קשר עם הומנה שזו חברה בינלאומית ולה ודאי יש קשרים עם מומחים מכל הסוגים בכל העולם - שיעזרו לנו למצוא את המומחים הכי טובים בתחום כדי שנוכל לעזור לילדינו". אנחנו נמצאים ליד הילדים שלנו כמעט 24 שעות ביממה, הוסיף ברכה, קשה לנו כרגע להתפנות למחקר רציני על רופאים ברחבי העולם שמתמחים במחלה. מרמדיה נמסר בתגובה לדברים אלה: "נעשה הכל למען הילדים".

הזוג מילר החל אתמול בסדרת פגישות עם משפחות שילדיהן נפגעו מאכילת תחליף החלב הצמחי. את הביקורים עזר לארגן הרב הראשי לשעבר של ישראל, ישראל מאיר לאו, כיוון שחלק מהמשפחות סירב להיפגש עם נציגים של חברת רמדיה.

הזוג ביקר בבית החולים לילדים "דנה" שבאיכילוב ובבית משפחת זיסר. "הפגישה היתה מאוד קשה", אמר מילר לאחר הפגישה. לדבריו, המשפחה לא הטיחה בהם האשמות ואף קיבלה אותם בזרועות פתוחות. "הסברנו את עמדתנו, את העובדה שנקלענו לזה בגלל המפעל הגרמני, שאת כל החיים שלנו הקדשנו לתינוקות", אמר. מילר ציין כי למרות שהאחריות למקרי הפגיעה בתינוקות היא, לפי גישתו, של החברה הגרמנית הומנה, הוא חש תחושה קשה. "האחריות לא שלנו, אולם החברה שלנו והמוצרים נמכרים בשמנו, לכן ההרגשה שלי מאוד קשה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully