וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נסראללה מסרב לעסקה בלי קונטאר

17.11.2003 / 14:10

"אל-מוסתקבל": מזכ"ל החיזבאללה יודיע היום על עמדתו. מקורות המקורבים למו"מ: העסקה לא נכשלה. בירושלים ממתינים להודעה רשמית

העיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל" דיווח הבוקר כי מזכ"ל החיזבאללה, השייח' חסן נסראללה, הודיע למתווך הגרמני בעסקת השבויים כי ארגונו דוחה את התנאים שהציבה ישראל בנושא העסקה. העיתון מדווח כי נסראללה מסרב להוצאתו מהעסקה של רוצח משפחת הרן והשוטר אליהו שחר בפיגוע בנהריה ב-1979, סמיר קונטאר. עם זאת העיתון ציטט גורמים המקורבים למו"מ, שציינו כי אין מדובר בביטול או כישלון העסקה.

בידיעה נמסר כי נסראללה ימסור את עמדתו היום בהודעה שתפורסם בשמו, או בנאום שיישא בארוחת שבירת צום הרמדאן, כפי שעשה מספר פעמים לאחרונה. נסראללה היה אמור למסור אתמול את תגובתו להחלטת ישראל, אולם העובדה שהוא דחה את תשובתו מעידה ככל הנראה על כך שהוא שוקל אותה היטב. העיתון דיווח, כי חל שינוי בעמדת ישראל גם בעניין רשימות האסירים, בעיקר ממדינות ערביות אחרות.

בתוך כך, אמר היום נסראללה, כי בימים האחרונים קיים סבב שיחות עם המתווך הגרמני, בניסיון לפתור את נקודות המחלוקת בעסקת החטופים. בגלי צה"ל דווח, כי בהודעה שהועברה לסוכנות הידיעות איי.פי אמר נסראללה כי הוא והמתווך סיכמו לשמור על חשאיות בנוגע לתוכן השיחות, על מנת להגדיל את הסיכויים שהן יסתיימו בתוצאות חיוביות.

גורם בפמליית ראש הממשלה אריאל שרון, שיצא לביקור באיטליה, מסר לגלי צה"ל בתגובה כי לא צריך להתרגש מהדיווח, ומדובר בעליות ומורדות האופיניות לניהול מו"מ. הגורם מסר כי בכל מקרה לא ישוחרר קונטאר, כיוון שהנושא הוכרע בהחלטת ממשלה והשרים לא ידונו שוב בעניין. עם זאת, יימשכו המגעים בניסיון לחפש דרכים יצירתיות לפתור המשבר. גורמים מדיניים בירושלים אמרו לקול ישראל כי ימתינו לתשובתו הרשמית של נסראללה בנושא, ורק לאחר מכן יוחלט כיצד להגיב.

בתגובה לדיווח אמרה השרה לימור לבנת כי לא תסכים לשחרור קונטאר. לבנת העריכה כי מרבית השרים יתמכו בעמדתה. לדבריה, "שחרור קונטאר יעלה את רמת אי המוסריות שבה נגועה העסקה הזאת, ואני משוכנעת שלא יהיה לה רוב בממשלה". גם השר יוסף לפיד אמר כי לא יסכים לשחרור קונטאר. לדבריו, התעקשות נסראללה בנושא זה עלולה להביא לגניזת העסקה.

אפרת אברהם: תארתי לעצמי שזה מה שיקרה

חיים אברהם, אביו של החייל השבוי בני, אמר בתגובה לדברי השרה לבנת, כי החלטתה להתנגד לעסקה בהצבעה בממשלה "היתה החלטה פוליטית שאין בצידה חינוך לערכים, אין בצידה מסר לחיילים שמשרתים, ואין בצידה הרבה דברים ששרת חינוך צריכה לחשוב עליהם לפני שהיא מחליטה".

אפרת אברהם, אחותו של בני, אמרה בעקבות הדיווחים מלבנון: "תארתי לעצמי שזה מה שיקרה, אבל זו מלחמת עצבים שאנחנו נלחמים אתם כבר שלוש שנים... אני מקווה שלא ימסמסו את העסקה, גם ראש הממשלה וגם נסראללה רוצים לסיים אותה, יש לחץ בתוך לבנון מצד משפחות האסירים שישחררו אותם, ואני מקווה שהיא תסתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully