וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנות ז'נבה מחולקות מהיום בתיבות הדואר

יובל יועז וענת באלינט

16.11.2003 / 12:00

בג"ץ דחה למחר הדיון בעתירת יוזמי ההבנות נגד פסילת תשדיר הפרסומת שלהם ברשות השידור. ועדת הערר ברשות תדון היום שוב בנושא

בג"ץ דחה הבוקר את הדיון בעתירת יוזמי "הבנות ז'נבה" נגד פסילת רשות השידור את תשדיר הפרסומת ליוזמתם, עד לאחר שיתקיים דיון נוסף שיתקיים היום בוועדת הערר של הרשות. בגלי צה"ל דווח כי השופטים הציעו לצדדים לנסות ולהתפשר על נוסח מוסכם שאינו נושא אופי פוליטי. אם לא תימצא פשרה, ידון בג"ץ בעתירה מחר.

כתבי "הארץ" יובל יועז וענת באלינט מוסיפים:

בעתירת יוזמי הבנות ז'נבה נטען כי הרשות הפסיקה ללא הצדקה את שידור הפרסומת, הנוגעת לחלוקת עלוני הבנות ז'נבה לתיבות הדואר ברחבי הארץ.

חלוקת העלונים התחילה היום ותימשך עד יום חמישי. עלות ההפצה, לדברי היוזמים, עומדת על שני מיליון שקלים. לקראת תחילת החלוקה ביקשו היוזמים להעלות את מודעותו של הציבור למבצע באמצעות תשדיר פרסומת ברשתות קול ישראל. היוזמים הפיקו פרסומת באורך של 20 שניות, שאף שודרה מספר פעמים ביום רביעי האחרון. ואולם בהמשך היום הורדה הפרסומת מהשידור, בלא שניתן הסבר כלשהו ליוזמים.

"העיכוב וההפסקה פוגעים באופן חמור במטרותיו ובהצלחתו של המהלך שיזמה העותרת", נכתב בעתירה לבג"ץ, שהוגשה באמצעות עו"ד אמנון זכרוני. העותרים טוענים כי התשדיר עומד בכל כללי הפרסום ברדיו וכי הפסילה שלו פוגעת פגיעה חמורה בחופש הביטוי. כהוכחה לטענתם מציינים העותרים כי התשדיר אושר בתחילה על ידי מנכ"ל רשות השידור ורק לאחר ששודר, נפסל בפתאומיות. הם דורשים מבית המשפט להורות לרשות השידור לכנס בדחיפות את ועדת הערר, על מנת שזו תדון שוב בהחלטתה להפסיק את שידור הפרסומת.

מרשות השידור נמסר לאחר הפסילה, כי הוחלט עליה משום שהתשדיר עוסק בנושא השנוי במחלוקת מבחינה פוליטית. בעקבות הגשת העתירה מסר דובר הרשות: "רשות השידור סבורה שמרגע שההחלטה בעניין התשדיר הועברה לבג"ץ, מן הראוי ששופטי בג"ץ יכריעו בסוגיה ולא פוליטיקאים בדמות יוסי ביילין, עמרם מצנע וחבריהם. הרשות פעלה, פועלת ותמשיך לפעול על פי הוראות החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully