וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה מטעה - אפשר לשתות ולנהוג"

15.11.2003 / 13:17

כך מסביר קמפיין של תעשיית היין הצרפתית. מנסה להילחם בירידה של 15% במכירות היין בעקבות החמרת האכיפה. מבהיר: כוסית או שתיים זה בסדר גמור

תעשיית היין הצרפתית החליטה להילחם בחוק האוסר נהיגה בשוכרה ומודיעה מצידה לנהגים כי זה לגמרי בטוח לשתות ואחר כך לאחוז בהגה. בסוכנות איי.פי דווח שהתעשייה הגורפת כ-18 מיליארד דולר בשנה, החליטה לצאת נגד קמפיין ממשלתי חדש כיוון שהוא גרם לירידה של כ-15% במכירות היין.

פסקל בובילייר-מונה, ראש ארגון יצרני היין, מציין כי "אנשים פשוט מפחדים מהמשטרה ולא שותים יין בכלל". עד כה עודד היצרנים לשתות במסגרת הרמה המותרת בחוק הצרפתי - 0.5% אלכוהול בדם. אבל כעת הם זועמים כי הממשלה מגזימה בתגובותיה כשהיא מעודדת את הנהגים לא לשתות כלל. "הממשלה נכשלה באספקת מידע מדויק", אומר גורם אחר בתעשיה, "הנהגים צריכים לדעת שהם יכולים לשתות כוס יין אחת או שתיים עם הארוחה ועדיין לנהוג בביטחה".

גורמים בתעשיית היין מתכוונים לצאת, כאמור, בקמפיין נגדי בעלות של כ-350 אלף דולר שיכלול חלוקת ערכות בדיקת אלכוהול למסעדות ברחבי המדינה כדי לבדוק שרמת האלכוהול בדמם של הנהגים עומדת בתקן המותר. הם מקווים כי יוכלו לשכנע את הסועדים כי הם לא עוברים על החוק.

ממשלתו של ז'אן פייר רפארין הציבה לעצמה יעד להילחם בנגע תאונות הדרכים המתפשט ברחבי המדינה והמשטרה הגבירה את האכיפה בכבישים הכוללת גם בדיקות אלכוהול לנהגים. הממשלה מעריכה כי בשל מאמצי האכיפה ירד ב-20% מספר תאונות הדרכים. דוברת מטעם משרד התחבורה המקומי הגנה על גישת הממשלה ואמרה כי " כשיש ספק הדרך הכי בטוחה להיות בטוח שלא עברת על החוק היא פשוט לא לשתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully