וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הוויטמין הוסר מתחליף החלב מטעמי חיסכון

15.11.2003 / 0:06

ערוץ 1: במסגרת חקירת פרשת "רמדיה" נבדק במשטרה גם התרחיש החמור ביותר. הערכה: הורדת הוויטמין חסכה מאות מיליוני דולרים

במשטרה חושדים כי היעדר הוויטמין בי 1 בתחליף החלב הצמחי של חברת רמדיה, נעשה במכוון בשל סיבות כלכליות. בערוץ 1 דווח כי במסגרת החקירה נבדקים במשטרה כיוונים שונים, ביניהם התרחיש החמור ביותר לפיו שיקול כלכלי עמד מאחורי הורדת הוויטמין. על פי ההערכה, הורדת הוויטמין הביאה לחיסכון של מאות מיליוני דולרים.

שר הבריאות, דני נוה, התייחס אמש בראיון לערוץ 1 לביקורת שנמתחה על משרדו בפרשה, ואמר כי המשרד פעל עד כה לפי סטנדרטים בינלאומיים שקיימים בנושא. לדבריו, בעתיד בכוונתו להחיל על ענף מזון התינוקות פיקוח דומה לזה שקיים בענף התרופות. בתשובה לשאלה מניין יימצאו תקציבים להגברת הפיקוח והבדיקות, אמר השר כי בכוונתו להעלות את העניין בממשלה "כדי שהדברים האלה יקבלו תקציב נוסף".

ביום ראשון ייצאו חוקרי המשטרה לגרמניה, כדי להתעדכן בתוצאות החקירה הגרמנית. בגלי צה"ל דווח כי החל מהשבוע הבא צפויים מעצרים בפרשה בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

כתבי "הארץ", רוני זינגר, רן רזניק וצבי הראל, מוסיפים:

ביום חמישי נמשכו החקירות בישראל ובגרמניה. צוות החקירה בישראל גבה עדויות מהורי תינוקות שנפגעו מתחליף החלב הצמחי ששיווקה רמדיה, ובהם ממשפחות זיסר מבני ברק ומיכאלוב מנתניה, שילדיהם מתו, לפי החשד, עקב שתיית תחליף החלב.

ל"הארץ" נודע ביום חמישי כי החוקרים קיבלו באחרונה מידע המתייחס לכך שגורם בחברת רמדיה דרש פעמים אחדות בעבר, כולל באחרונה, לבצע בדיקות למוצרי מזון התינוקות; ככל הנראה סירבו הממונים עליו לעשות זאת. ברמדיה אמרו בתגובה כי המידע אינו מוכר להם.

באחד המסמכים ששלחה החברה הגרמנית "הומנה" לרמדיה באוגוסט, ושנחשף בליל חמישי בערוץ 2, מפרטת החברה הגרמנית את רכיבי המוצר, ללא ויטמין בי 1 - דבר המעלה את האפשרות כי ברמדיה יכול היה להתעורר חשד כי הוויטמין אינו נכלל בתחליף החלב.

כבר ב-2002 רמדיה הורשעה בסימון תזונתי לקוי

בתוך כך מתברר כי אשתקד הורשעה חברת רמדיה בסימון תזונתי לקוי של מוצריה. ב-12 במרץ 2002 הורשעה החברה לאחר שבביקורת של משרד הבריאות התברר כי קיים חוסר התאמה בין תכולת החלבון והשומן בכמה ממוצרי החברה, לבין הסימון התזונתי שעל גבי האריזות. בעבירה הורשע גם דריו ניימן, המנהל התפעולי ומנהל אבטחת איכות במפעל של החברה.

במסגרת עסקת טיעון קנס בית משפט השלום בראשון לציון את החברה ב-3,000 שקל ואילו ניימן נקנס ב-1,000 שקל. פרקליט החברה טען אז כי הסטייה נוגעת לארבעה מוצרים בודדים והיא "חסרת השפעה מבחינה תזונתית ואין להסיק ממנה לגבי מוצרים אחרים של החברה מאחר שהממצאים אינם מהווים מדגם סטטיסטי של החברה. לאחר גילוי הממצאים עורכת החברה אנליזה מחודשת של כל המוצרים במטרה לשפר ולתקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully