וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוריד שירים בחינם מ-iTunes

14.11.2003 / 12:40

מכה קשה וכואבת לחברות התקליטים ולחברת אפל: תוכנה חדשה מאפשרת להשתמש ב-iTunes להורדת שירים ללא תשלום, ממש כמו בקאזה

אם בחברות התקליטים ראו בתוכנת iTunes של אפל את האור בקצה המנהרה במלחמה הכמעט אבודה שלהן בהורדת השירים הפיראטית, הרי שתוכנה חדשה, שפותחה על-ידי איש מחשבים בשם ביל זלר, ניפצה גם את התקווה הזו. אתר האינטרנט CNET מדווח כי התוכנה שנקראת MyTunes מאפשרת למשתמשים בתוכנת iTunes בגירסת חלונות, להמיר קבצי סאונד ממחשבים ברשת לפורמט MP3, המאפשר צריבתם על תקליטורים או שיתופם עם גולשים אחרים.

אפל זכתה בשבחים רבים מתעשיית המוזיקה בארה"ב בזכות התוכנה שלה iTunes, שבאמצעותה נמכרו מיליוני קבצי שירים במחיר 99 סנט כל אחד. זו הייתה גם המטרה המוצהרת של אפל - לגרום לגולשים לרכוש שירים במחיר אטרקטיבי ולהילחם בתופעה של הורדת הקבצים הפיראטית. לפי הפרסומים, אכן התוכנה זכתה לפופולריות רבה בקרב הגולשים (ידיעה על כך בקישור למטה).

iTunes כוללת בתוכה רכיב שמאפשר לגולשים להאזין לשירים הנמצאים במחשבים אחרים ברשת באמצעות טכנולוגיית Streaming, אשר לא מאפשרת יצירת עותק קבוע של השיר במחשב (בדומה לתחנת רדיו מקוונת). התוכנה החדשה MyTunes מאפשרת ללכוד את ה-Streaming וליצור העתק שלה בפורמט MP3, שניתן לצרוב על דיסק, להעלות לרשת או לשלוח לגולשים אחרים.

בעוד שהקלטת Streaming אינה בגדר חידוש ויש לא מעט תוכנות המאפשרות זאת, הקלות בה MyTunes התאימה עצמה ל-iTunes ופשטות הפעלתה מקדמת את החלפת קבצי ה-MP3 ברשת כמה צעדים נוספים. הפעלת התוכנה מאפשרת העתקת שירים מאוסף פרטי של אדם אחר המחובר לרשת, באותה קלות שבה ניתן להוריד קבצים באמצעות תוכנות כמו קאזה.

עכשיו, הודות ל- MyTunes, המבחר העשיר של השירים המצוי ב- iTunes הופך להיות יותר כמו ספריה ענקית להחלפת שירים. ארגון חברות התקליטים בארה"ב (RIAA) עדיין לא הגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully