וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: עדיין לא החלטנו אם לקצץ עלות הגדר מהערבויות

14.11.2003 / 9:54

היועצת לביטחון לאומי אמרה אתמול למופז כי וושינגטון מסתייגת מבניית גדר ההפרדה. שר הביטחון: האמריקאים מבקשים לאפשר לפלסטינים ממערב לגדר חיים נורמליים

קונדוליסה רייס, היועצת לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמרה הלילה לשר הביטחון, שאול מופז, כי וושינגטון ממשיכה להסתייג מבניית גדר ההפרדה. בקול ישראל דווח כי רייס אמרה עוד למופז, המבקר בבירה האמריקאית, כי יש לאפשר לפלסטינים שממערב לגדר "חיים נורמלים" וכי הנשיא בוש הבהיר שחזונו לשתי מדינות הוא כזה שבו לא יהיה צורך בגדר. לדברי היועצת, ארה"ב לא החליטה עדיין אם לקזז את עלויות הגדר מהערבויות שיוענקו לישראל.

בתגובה לדברי רייס אמר מופז: "האמריקאים מבינים שהגדר נחוצה לנו, אולם הם רוצים לדעת כיצד נאפשר את המשך החיים התקינים של הפלסטינים ממערב לגדר". שר הביטחון אמר כי ישראל תקים לאורך הגדר מעברים שיופעלו על ידי גורמים אזרחיים שישכור הצבא. גורמים אלה, לדבריו, "יכירו את האוכלוסיה הפלסטינית".

כתב "הארץ" נתן גוטמן, מוסיף:

ראשי הממשל האמריקאי הציגו בפני מופז שורה של שאלות בנוגע לפגיעה שתגרום גדר ההפרדה בתנאי חייהם של הפלסטינים החיים בסמוך למה שמכנה ישראל "מרחב התפר". בשיחות שקיימו שר החוץ, קולין פאוול ורייס עם מופז, הם העלו את דאגתם מהעובדה שיכולת הפלסטינים לנוע בחופשיות תיפגע וכי אלפים יישארו בשטחים שממערב לגדר ההפרדה.

שר האוצר, בנימין נתניהו, נועד גם הוא אתמול בוושינגטון עם סגן הנשיא, דיק צ'ייני, ועם רייס. הוא הציג בפניהם את הצעדים שעשתה ישראל בתחום הכלכלי ואת תוכניתו להקמת "גשר יבשתי" מים סוף לים התיכון, שיוכל לשמש להעברת סחורות מאסיה לאירופה בנתיב חלופי לזה של תעלת סואץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully