וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה: ניסוי בחיסון לאיידס נכשל בתאילנד

12.11.2003 / 21:24

הניסוי שהגיע לשלביו הסופיים, הראה שחיסון שאמור להילחם בנגיף ה-HIV לא עובד. נשיא החברה שביצעה הניסוי קורא לקהילת החוקרים להכפיל מאמציהם

ניסוי חשוב שבוצע בתאילנד בניסיון למציאת חיסון למחלת האיידס הסתיים באכזבה גדולה לחוקרים. "התוצאות מראות כי החיסון לא עובד", כך מסרו ראשי חברת "וקסגן", שביצעו את הניסוי. החיסון לא הצליח להגן מפני נגיף ה-HIV ולא האט את קצב התקדמות המחלה.

לאחר מספר שלבים הגיע הניסוי בבנגקוק ל"שלב הסופי", בו לקחו חלק 2,500 משתתפים המכורים לסמים שקיבלו את החיסון. למרבה הצער לא היה כל הבדל במידת הפגיעות לנגיף הקטלני בין האנשים שקיבלו את החיסון לבין אלה שלא קיבלו. 105 משתתפים שקיבלו את החיסון נדבקו בנגיף לעומת 106 משתתפים שקיבלו תרופת דמה.

בעקבות הכישלון קרא דונלד פרנסיס, נשיא וקסגן, לקהילת החוקרים בכל העולם להכפיל את מאמציהם למצוא חיסון מוצלח למחלה. "למרות אכזבתנו הגדולה מכישלון הניסוי, וקסגן הצליחה ליצור מודל שאפשר יהיה להשתמש בו בעתיד במחקרים המנסים למצוא פיתרון למחלת האיידס".

בבי.בי.סי דווח כי הפיקוח על הניסוי היה קפדני במיוחד ותוצאותיו נחשבות מהימנות. לכן תשומת הלב של החוקרים תופנה מעתה לעבר פרויקט ניסיוני אחר המתבצע באפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully