וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: פרשת "רמדיה" תחקר בקפדנות

12.11.2003 / 20:03

החקירה במדינה מתמקדת בעובדת "הומנה" הנחשדת בגרימת מוות ברשלנות. מנכ"ל רמדיה-ישראל נחקר במשך 10 שעות. המשטרה: אין ראיות שרמדיה ידעה על הוצאת הוויטמין

השרה לענייני צרכנות בגרמניה, רנטה קואנסט, אמרה היום כי פרשת "רמדיה" תחקר בקפדנות רבה. היום פתחה התביעה בגרמניה בחקירת הוצאת הוויטמין בי-1 מתחליף החלב הצמחי שיצרה חברת "הומנה" המקומית. החקירה מתמקדת בשלב זה בעובדת החברה הנחקרת בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

בקול ישראל דווח כי ממשרדו של התובע בעיר בירפלד נמסר שמדובר בעובדת האחראית על פיתוח המוצרים בחברת הומנה. עוד נחקרים האחראים על המעבדה ועל בקרת האיכות במפעל. אתמול הודו בהנהלת החברה הגרמנית באחריות להיעדר הוויטמין במזון. הם חזרו על ההסבר כי העריכו שצמח הסויה המצוי במזון ימלא את החוסר בוויטמין בי-1.

בישראל נחקר היום בשנית מנכ"ל רמדיה, גילי לנדסברגר, אחרי שנחקר לראשונה ביום שני בלילה. המנכ"ל שוחרר בתנאים מגבילים אחרי שנחקר במשך כעשר שעות. בכירים נוספים בחברה והורים שילדיהם נפגעו ייחקרו בהמשך. מאז תחילת הפרשה ניכר לחץ פניות של אמהות רבות בתחנות הטיפול באם ובילד. אמהות רבות ביקשו לברר האם ניתן לחזור להניק אחרי שכבר החלו להזין את התינוק בתחליפי חלב.

כתבות "הארץ", רוני זינגר ואורה קורן, מוסיפות:

צוות החקירה של משטרת מחוז המרכז, החוקר את הפרשה, אסף אתמול מסמכים ממשרד שירותי מינהל המזון שבמשרד הבריאות בתל אביב. החוקרים ינסו לברר שתי שאלות בניסיון להכריע אם נעשתה עבירה פלילית מצד רמדיה. הראשונה היא אם ידעה רמדיה על השינוי שביצעה הומנה בהרכב המזון, אך המשיכה לשווקו. השניה נוגעת לתפקוד משרד הבריאות ודרך מתן האישורים שהוא מעניק למוצרי מזון תינוקות.

קצינים בכירים במשטרה הכחישו הבוקר ל"הארץ" כי ברשותם מסמכים המצביעים על על כך שבידי חברת רמדיה היה מידע, לפיו החברה הגרמנית הומנה הוציאה את הוויטמין B1 מתחליף החלב.

מנכ"ל משרד הבריאות, בועז לב, תקף הבוקר בקול ישראל את מנהלי חברת רמדיה על כך שלא דיווחו למשרד על השינויים שעשו בתחליף החלב הצמחי. לדבריו, על רמדיה היה לדווח גם על השינויים שהם מודים שהיו מודעים להם, ברכיבי השומן במוצר. פרקליט רמדיה, עו"ד אליעזר הלפמן, השיב לטענה כי היה זה שינוי שולי, שלא נדרש לעדכנו. לב אמר כי הוא רואה ברמדיה אחראית ל"פשע", כהגדרתו, במידה שאינה פחותה מאחריות החברה הגרמנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully