וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכוי לדיון נוסף בין ארה"ב לצפון קוריאה בסוגיית הגרעין

11.11.2003 / 18:17

סין, בעלת בריתה האחרונה של צפון קוריאה, הצליחה לחלץ ממנה הסכמה עקרונית לקיום השיחות. דובר משרד החוץ הסיני: סיכוי לפגישה עוד השנה

בסין מאמינים כי עוד לפני סוף השנה יתקיים סבב שיחות נוסף בין שש מדינות - ארה"ב, סין, צפון ודרום קוריאה, יפן ורוסיה – בנושא הגרעין הצפון קוריאני. סבב השיחות הראשון, שהתקיים בבייג'ינג באוגוסט, הסתיים בהסכמה להיפגש שוב, אך לא נקבע המועד לפגישה.

דובר משרד החוץ הסיני, ליו גי'נצ'או, סירב לומר מתי והיכן יתקיימו השיחות, אך גורמים רשמיים בסין מתייחסים אליהן כאל "שיחות בייג'ינג". באיי.פי. צוטט הדובר כאומר ש"אם הכל יעבור חלק, והפערים בין הצדדים השונים יצומצמו, אנחנו רואים סיכוי ש-6 המדינות ייפגשו עוד השנה. סין מוכנה לעבוד עם כל הצדדים בכדי להפוך את זה לאפשרי".

וסין אכן עובדת. ביום שישי האחרון נפגש סגן שר החוץ של המדינה, וונג יי, עם מזכיר המדינה, קולין פאוול, ואמר כי "ההכנות לסיבוב שיחות נוסף בבייג'ינג בין שש המדינות החלו". צפון קוריאה מהססת באשר להשתתפות בסבב השיחות הנוסף.

קוריאה מוכנה להתפרק מנשקה תמורת סיוע ואי לוחמה

המשבר בנושא הגרעין החל לפני כשנה, כאשר ארה"ב טענה שצפון קוריאה הודתה בקיום תכנית גרעינית. על פי ההערכות, יש בידי פיוניאנג פצצה אטומית או שתיים, ולאחרונה הודיעה המדינה כי היא הפיקה אורניום מ-8,000 מקלות דלק גרעיני במטרה לבנות פצצות נוספות. עם זאת, צפון קוריאה אמרה כי תתפרק לחלוטין מנשקה הגרעיני, אם וושינגטון תספק לה סיוע כלכלי והומניטרי, ותחתום איתה על הסכם אי לוחמה.

סין, בעלת בריתה האחרונה של צפון קוריאה, זכתה בחודש שעבר בהישג דיפלומטי כאשר בכירים סיניים ביקרו בפיוניאנג, וחילצה מהנהגת המדינה הסכמה עקרונית לשוב לשיחות. סגן השר במשרד החוץ, דאי בינגואו, חזר על עמדת סין שסוגיית הגרעין צריכה להיפתר בדרך של דו שיח. דאי אמור להגיע ביום רביעי לטוקיו, לדיונים בסוגיית הגרעין עם ההנהגה היפנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully