וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: אם סוריה לא תשנה דרכיה - נתקוף שוב

11.11.2003 / 7:28

שר הביטחון אמר בביקורו בוושינגטון כי לישראל זכות להגן על עצמה. ראש השב"כ יוצא לפגישות עם עמיתיו באירופה. שרון: להרחיב ההקלות לפלסטינים

שר הביטחון, שאול מופז, אמר בביקורו בוושינגטון כי ישראל עשויה לתקוף שוב בסוריה במידה ותמצא לנכון. בקול ישראל דווח שמופז נפגש עם עמיתו האמריקאי, דונלד ראמספלד.

שר הביטחון העלה בשיחותיו עם ראשי הממשל את סוגיית איראן וסוריה. לגבי איראן אמר מופז כי השילוב בין נשק בלתי קונבנציונלי לבין משטר קיצוני ומדינה התומכת בטרור, הינו שילוב המהווה איום לישראל ולעולם כולו. לגבי התקיפה שביצעה ישראל בסוריה לפני מספר שבועות, אמר כי הותקפו "תעשיות טרור". מופז ציין כי ישראל לא תשלים עם דפוסי הפעולה של סוריה ואם היא תמשיך לתת מחסה לטרור - יבוצעו תקיפות נוספות. "יש לנו זכות להגן על עצמנו", אמר לראמספלד. בדמשק השמיעו איומים חריפים בעקבות התקיפה הראשונה והודיעו כי פעולה נוספת לא תעבור ללא תגובה חריפה.

בתוך כך, דווח הבוקר כי ראש השב"כ, אבי דיכטר, נשלח על ידי ראש הממשלה, אריאל שרון, לפגישות עם עמיתיו בשירותי הביטחון באירופה כדי לדון עימם במאבק בטרור. דיכטר יסקור בפגישותיו את פעילותה של ישראל לסיכול הטרור הפלסטיני. הוא יבהיר לראשי השירותים כי ישראל עומדת על כך שהרשות הפלסטינית תבצע את הרפורמות, בהן במגנוני הביטחון שלה, כפי שהתחייבה במפת הדרכים. גם סוגיית גדר ההפרדה תעלה בדיונים, ודיכטר ידגיש כי מדובר במכשול ביטחוני בלבד.

ראש הממשלה שרון הביע אי שביעות רצון מרמת ההקלות שניתנו לפלסטינים בשטחים. שרון קובע כי יש למצוא דרכים להרחיב את ההקלות ולהקל על חייה של האוכלוסיה הפלסטינית. המצוקה יוצרת חשכת עננים כבדה על מערכת היחסים שלנו עם הטובים שבידידינו", אומר ראש הממשלה. הוא הורה להמשיך להעביר לפלסטינים את הכספים המגיעים להם כדי למנוע את קריסת הרשות והעברת הנטל לישראל.

900 מיליון דולר מהכנסות הרשות נעלמו בחמש שנים

כתב "הארץ" ארנון רגולר מוסיף:

שמונה אחוז מתקציב הרשות הפלסטינית מנוהלים על ידי אדם אחד: יו"ר הרשות, יאסר ערפאת. כך עולה מדו"ח רשמי של קרן המטבע העולמית. תחת הכותרת "ביצועים כלכליים ורפורמות בתנאי קונפליקט" מתאר המסמך, שמתבסס על נתונים שמסרה הרשות, את התנהלותה הכלכלית של הרשות מאז הקמתה ב-1995 ועד פרוץ האינתיפאדה ב-2000. מהנתונים עולה, כי כ-900 מיליון דולר מהכנסות הרשות בשנים אלה "נעלמו" והועברו ממשרד האוצר הפלסטיני ליעדים לא ידועים.

הדו"ח, שנכתב בידי צוות של קרן המטבע בשטחים והתפרסם לראשונה ב"הארץ", קובע כי תקציב לשכתו של ערפאת עמד ב-2003 על 74 מיליון דולר. 34 מיליון מתוכם רשומים תחת סעיף "העברות", שערפאת משתמש בו לתשלום ל"ארגונים" ו"אנשים" פרטיים, כלשון הדו"ח.

ראש הממשלה, אריאל שרון, העריך כי "לא כל הכסף הזה (של לשכת ערפאת) הולך לצדקה". לדברי שרון, ניתן להניח שחלק קטן מהכסף מיועד ל"מטרות לא כשרות".

אנשי קרן המטבע תיארו בדו"ח את אופן ניהול תקציב הלשכה על ידי ערפאת: "הנשיא (ערפאת, א"ר) מניח שיש לו סמכות להעניק עזרה לארגונים שונים ואנשים. לחלקם דרישות לגיטימיות[...], סטודנטים המחפשים מלגות בחו"ל, חולים המבקשים טיפול מיוחד בחו"ל ואנשים שאיבדו את רכושם[...]בעימות. עם זאת, דורשי עזרה וארגונים אחרים הם חלק מחוגים פוליטיים מועדפים, שאסור שיקבלו עזרה כזו על פי שום קריטריון [...] זה מעלה שאלות וחשדות לגבי השקיפות והחשבונאות של מערכות כספיות ציבוריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully