וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: יותר פלסטינים יהיו רעבים בגלל הגדר

רויטרס

11.11.2003 / 0:04

דו"ח של המשרד לתיאום הומניטרי של האו"ם בשטחים קובע: שליש מהפלסטינים בגדה ייפגעו מהגדר. 122 כפרים וערים פלסטינים יישארו בצד הישראלי

לגדר הביטחון שבונה ישראל בגדה המערבית יש השלכות הומניטריות חמורות מאוד על חייהם של 680 אלף פלסטינים - שליש מהפלסטינים המתגוררים בגדה. כך עולה מדו"ח של האו"ם שמתפרסם אתמול. משרד האו"ם לתיאום הסיוע ההומניטרי בשטחים, ביסס את הדו"ח על תוואי הגדר שאישרה הממשלה.

הדו"ח קובע כי הגדר תפריד 14.5 אחוזים מאדמות הפלסטינים בגדה משאר האזורים הפלסטיניים. על פי הדו"ח, בשטח שבין הקו הירוק והגדר המתוכננת, מתגוררים יותר מרבע מיליון פלסטינים ב-122 כפרים וערים. בנוסף, קובע הדו"ח, "יותר מ-400 אלף פלסטינים שגרים ממזרח לחומה, יצטרכו לחצות את התוואי שלה כדי להגיע לחוות, עבודות והשירותים שלהם. משמעות הדבר היא שקרוב ל-680 אלף איש ייפגעו ישירות מהחומה".

הדו"ח מגלה כי רק עשירית מהגדר נבנית על תוואי הקו הירוק. "בכל השאר, תוואי הגדר המתוכנן 'חותך' עמוק אל תוך הגדה המערבית - עד מרחק של 22 קילומטר פנימה". המסמך מוסיף כי נראה שממשלת ישראל "לא נתנה את תשומת ליבה" להשפעת הגדר על חיי הפלסטינים. "יותר אנשים, שלא יהיו מסוגלים לקצור את שדותיהם, לרעות את עדריהם ולהגיע לעבודה בכדי להרוויח כסף לקנות אוכל, יהיו רעבים".

עד עתה נבנה כרבע מתוואי הגדר - שתתפתל לאורך 680 ק"מ, בעלות המוערכת בכ-3.5 מיליארד דולר. הגדר כוללת חומות בטון, תעלות, מוצבים צבאיים, כבישים, תלתליות וגדר אלקטרונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully