וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג אכל עם המחבלת ב"מקסים" לפני הפיגוע

10.11.2003 / 11:02

כתב אישום הוגש נגד ג'מאל מחג'נה מאום אל-פחם, שהסיע שוהים בלתי חוקיים מהגדה לישראל למרות אזהרות השב"כ. התעלם מהתנהגותה החשודה של המחבלת

כתב אישום הוגש הבוקר לבית המשפט נגד ג'מאל מחג'נה, תושב אום אל-פחם בן 47, בחשד שהסיע את המחבלת שפוצצה את עצמה במסעדת "מקסים" בחיפה. מחנג'ה נעצר בידי המשטרה והשב"כ כמה שעות לאחר הפיגוע, והודה בחקירתו כי הסיע את המחבלת המתאבדת מהקו הירוק אל המסעדה. בפיגוע שאירע ב-4 באוקטובר נהרגו 21 בני אדם.

בחקירתו סיפר מחאג'נה כי לפרנסתו עסק בהברחה בלתי חוקית של פלסטינים במכוניתו לעבודה בישראל. בקול ישראל דווח כי כבר ב-10 בספטמבר הוזמן מחג'נה לשיחה בשב"כ, ושם נמסר לו כי ידוע שהוא עוסק בהסעות לא חוקיות של פלסטינים מהשטחים לישראל. הוא הוזהר שלא לעשות כן אך התעלם מהאזהרה.

ביום הפיגוע הוא אסף את המחבלת, הנאדי ג'רדאת, באזור ברטעה שמצפון לבקה אל-גרבייה, לאחר שיום קודם לכן יצרה עמו קשר בטלפון ותיאמה עמו. בעת שנפגשו השניים, לא בדק מחג'נה האם ברשות המחבלת יש אישור שהייה בישראל.

תחילה סיכמו השניים כי מחנג'ה יסיע את המחבלת לבית החולים רמב"ם בחיפה תמורת סכום של בין 400 ל-600 שקלים. ואולם בתחילת הנסיעה שינתה המחבלת את דעתה וביקשה לנסוע לבית החולים הלל יפה בחדרה, בטענה כי ברצונה לבדוק אם אביה החולה המאושפז שם. כשהגיעו למקום טענה המחבלת כי נודע לה שאביה אינו שם, וביקשה לנסוע לחיפה.

האבטחה מנעה פיגוע בהלל יפה

מחג'נה סיפר כי במהלך הנסיעה הרבתה המחבלת לדבר על דאגתה לאביה, והוא חש כי היא מתוחה ועצבנית, ומרבה להביט לצדדים. מחג'נה גם הופתע מבקשתה לעצור במסעדת מקסים בכניסה לחיפה, למרות שקודם לכן אמרה כי היא ממהרת לפגוש את אביה. השניים סעדו יחד במסעדה, והנהג התפלא שהמחבלת ממעטת לאכול, למרות שקודם לכן טענה שהיא רעבה.

מחאג'נה ציין בחקירה כי המחבלת המתינה עד שייצא מהמסעדה, ורק אז התפוצצה. לטענתו, הוא לא ידע על כוונותיה, אך התנהגותה היתה חשודה. "הארץ" דיווח כי היא תיכננה לפוצץ את עצמה באחד משני בתי החולים, ואולם לבסוף בחרה במסעדה שהיתה הומה מאדם. להערכת גורמי ביטחון, היא חזרה בה מכוונתה להתפוצץ בהלל יפה בשל סידורי הביטחון שהיו במקום.

לאחר שהגיע לביתו הוא שרף את בגדיו ומחק את הזיכרונות של שיחות הטלפון היוצאות והנכנסות ממכשיר הטלפון הנייד שלו. סעיפי האישום נגד מחג'נה כוללים סיוע לרצח, סיוע לחבלה בכוונה מחמירה ובהסעה של שוהה בלתי חוקי.

פרקליטו של מחג'נה מסר לקול ישראל כי הוא נפגע בעצמו בפיגוע. לדבריו, לאחר הפיגוע הוא "נכנס לפאניקה ורצה להסגיר את עצמו למשטרה, אבל בני משפחתו אמרו לו: 'אם השוטרים ירצו אותך, הם יבואו לקחת אותך". לטענת הפרקליט, מחג'נה אסף את המחבלת בכפר ברטעה המערבית, בשטח מדינת ישראל. לדבריו, היא הציגה את עצמה כעורכת דין, ו"לא היה לו ספק שמדובר באשה מלומדת. לא היה משהו חשוד. היא היתה לבושה בצורה רגילה, היה לה תיק יד והוא לא ידע שיש לה חגורת נפץ סביב לבטן - ועובדה שהם סעדו יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully