וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסרה חסינותה של ח"כ בלומנטל

10.11.2003 / 11:05

ועדת הכנסת אישרה את בקשת היועץ המשפטי, במטרה לפתוח בהליכים פליליים נגד בלומנטל. חשודה בשחיתות ומתן שוחד בחירות, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה

ועדת הכנסת הסירה הבוקר את חסינותה של ח"כ נעמי בלומנטל (ליכוד), לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין. בקול ישראל דווח כי בהצבעה תמכו 17 ח"כים, ונמנעו שניים: יורי שטרן (האיחוד הלאומי) ומאיר פרוש (יהדות התורה).

כתבי "הארץ", גדעון אלון וברוך קרא, מוסיפים:

היועץ המשפטי ביקש בשבוע שעבר מיו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, שהכנסת תסיר את חסינותה של ח"כ בלומנטל, כדי שאפשר יהיה לפתוח נגדה בהליכים פליליים בבית משפט השלום בתל אביב. שעה קלה לאחר העברת הודעתו של רובינשטיין הודיעה בלומנטל שהיא מסכימה להסרת חסינותה. באופן תיאורטי רשאית היתה הוועדה לדחות את בקשת רובינשטיין, אך לאור נכונות בלומנטל להסרת חסינותה, הובטח רוב לאישור בקשתו.

הפנייה הנוספת של רובינשטיין לריבלין נבעה מסיום החקירה השנייה שהתנהלה נגד בלומנטל בדבר שיבוש הליכי משפט; זאת, לאחר שנהגה לשעבר, אבי אוסקי, התלונן ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), כי בלומנטל תיאמה עדויות עמו ועם פעיל הליכוד, מיכאל אלנקווה, לקראת חקירתם בדבר מעשה שוחד הבחירות לכאורה בפרשת סיטי-טאואר. לאחר תלונתו הוחתם אוסקי כעד מדינה בפרשה זו.

"הכנסת התייסרה מספיק בייסורי בלומנטל"

טיוטת כתב האישום נגד בלומנטל כוללת שני אישומים: שחיתות ומתן שוחד בחירות, ושיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה. במכתבו לריבלין ציין רובינשטיין כי בחקירתה במשטרה שמרה בלומנטל על זכות השתיקה, ואף שציינה כמה פעמים כי היא מכחישה את המיוחס לה, לא מסרה גרסה כלשהי לשאלות שהופנו אליה. לכן החשדות נגדה מבוססים על עדויות של מעורבים אחרים בפרשה, ועל בחינת מכלול נסיבות העניין.

פרקליטה של בלומנטל, עו"ד אורי וגמן, טען במכתב ששיגר לריבלין וליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוני בר-און, כי אין בהודעתה של בלומנטל כדי "לומר שיש ממש בטיוטת כתב האישום, ואין בהסכמתה להסרת החסינות משום הסכמה לטענות שהעלה היועץ המשפטי".

עו"ד וגמן ציין כי במקרה הקודם התנגדה בלומנטל להסרת חסינותה משום שראתה בנסיבות המקרה אי שוויון באכיפת החוק וסטייה ממדיניות התביעה. לדבריו, במשך עשרות שנים שידרה הפרקליטות שאין פסול או פגם באירוח חברי מרכז בבית מלון לקראת הפיירמריס. לעומת זאת, עתה החליטה בלומנטל להסרת החסינות כדי שתוכל לפרוס בבית המשפט את ההשתלשלות המלאה ואת התמונה הכוללת.

בתגובה להחלטת בלומנטל אמר יו"ר הכנסת, כי "טוב היא עשתה שהסכימה להסרת חסינותה, כי הכנסת התייסרה מספיק בייסורי בלומנטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully