וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב אביטן: מקווה שזו התחלת הסוף

9.11.2003 / 19:19

משפחותיהם של החיילים החטופים הביעו סיפוק מאישור עסקת השבויים. קאסם סואעד: אני מאמין שהם עוד בחיים. פרקליטה של משפחת ארד: מניעי השרים לא מוסריים

יעקב אביטן, אביו של החייל החטוף עדי אביטן, הביע סיפוק מהחלטת הממשלה לתמוך בעסקת השבויים. אביטן אמר כי צר לו על השרים שהתנגדו לעסקה וציין כי הוא מקווה כי זו "התחלת הסוף כדי שנוכל לראות את הבנים שלנו שוב בארץ".

אביו של החייל החטוף, עומאר סואעד, קאסם, אמר לערוץ 2 כי הוא מודה לכל שרי הממשלה על ההחלטה שקיבלו. סואעד אמר כי הוא עדיין מאמין כי בנו ושני חבריו עדיין בחיים, למרות שצה"ל הכריז עליהם כחללים שמקום קבורתם לא נודע. גם אחותו של החייל בני אברהם הביע סיפוק מהחלטת הממשלה אך אמרה כי היא מצטערת שהיתה צריכה להשפיל את עצמה בפני השרים. אביה, חיים אברהם, אמר כי הרגשתו היא "לא פשוטה", וכי הוא "מחכה לרגע שאקבל את בני בחזרה. אנחנו לא יודעים איך נקבל אותו, אין מידע על גורלו".

השר אפי איתם, שהתנגד לעסקה, סיפר לקול ישראל עם סיום ההצבעה כי הוא משוכנע ש"אבן גדולה נגולה מלב השרים". לדבריו, למרות התנגדותו לאישור העסקה הוא שמח בשמחת משפחות החטופים.

שר המדע, אליעזר זנדברג (שינוי), שינה את דעתו ותמך ברגע האחרון בעסקת השבויים. "רציתי לשמוע את גורמי הביטחון השונים כדי לשקול את הדברים. אחד הדברים ששינו דעתי היא שלא מדובר בעסקה חד צדדית וכי הלבנונים, מוסטפה דיראני ועבד אל כרים עובייד לא יכולים להציל את חיי רון ארד אבל יכולים להציל את חיי האזרח אלחנן טננבוים", הסביר.

אליעד שרגא, פרקליטה של משפחתו של הנווט השבוי רון ארד, אמר בתגובה לאישור עסקת חילופי השבויים על ידי הממשלה, כי מניעי השרים לא היו מוסריים, אלא פוליטיים.

אחיו של סמיר קונטאר, המחבל שרצח את בני משפחת הרן מנהריה, אמר היום בערוץ הטלוויזיה של החיזבאלה, "אל מנאר", כי יש לו הבטחה מאמש כי העסקה לא תתקיים אם הוא לא יכלל בה. מזכ"ל החיזבאללה, השייח' חסן נסראללה, אמר דברים דומים אתמול בלילה. הוא ציין כי ההסכם כולל את "כל האסירים הלבנונים". ממשלת ישראל החליטה היום לא לשחרר את קונטאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully