וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרטל הטרור של ערפאת ימשיך לשלוט"

רויטרס

9.11.2003 / 13:36

כך מסר גורם בכיר בלשכת שרון בתגובה לסיכום בין אבו עלא לערפאת, שיתיר בידיו השליטה במנגנוני הביטחון. ביום ד' תובא הממשלה לאישור המועצה המחוקקת

ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, אמר היום כי הסתיים המשבר בינו לבין יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת. "גיבשנו עם האח ערפאת את הנוסחה הסופית להקמת הממשלה החדשה", אמר אבו עלא לכתבים ברמאללה. "נבקש מראש המועצה המחוקקת לכנס ביום רביעי את המליאה להצבעת אמון". על פי הדיווחים, בהסכם הפשרה נכנע אבו עלא לדרישותיו של ערפאת, שימשיך להחזיק בידיו את האחריות על מנגנוני הביטחון.

גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה, אריאל שרון, מסר בתגובה כי הפשרה בין ערפאת לאבו עלא הרחיבה את "קרטל הטרור" של ערפאת ותבלום את יישום מפת הדרכים. "הממשלה הזו מבטיחה שקרטל הטרור של ערפאת ימשיך לשלוט בחיי הפלסטינים", מסר הגורם. לדבריו, הממשלה החדשה תיבחן בהתאם לפעילותה ליישום מפת הדרכים.

על פי ההסכם, מועמדו של ערפאת, חאכם בלעאווי, יהיה שר הפנים בממשלה החדשה. בלעאווי יחזיק בידיו בעיקר סמכויות מנהליות, אולם גם יהיה אחראי על המשטרה הפלסטינית, המשמר האזרחי והמנגנון המסכל. עם זאת, יהיה בלאעווי כפוף למועצה הפלסטינית לביטחון לאומי, אשר בראשה עומד ערפאת. המועצה תהיה אחראית על חמשת מנגנוני הביטחון הפלסטיניים הנוספים.

אבו עלא אמר עוד לכתבים כי גובשה "נוסחה לאיחוד פעילות מנגנוני הביטחון בראשות ערפאת, במטרה למלא את התחייבויות להשבת הסדר וסיום הכאוס" ברשות הפלסטינית. לדבריו, מועמדו לתפקיד שר הפנים, נאסר יוסוף, לא יהיה חבר בממשלה. הסכם הפשרה הביא לסיומו חודש של מחלוקת קשה בין אבו עלא לערפאת.

בקול ישראל דווח כי הממשלה החדשה תמנה 23 שרים, ששמות חלקם פורסמו היום ביומון הרשות הפלסטינית, "אל חיאת אל ג'דידה". בין היתר בולט בהיעדרו יאסר עבד רבו, ששימש כשר ההסברה בכמה ממשלות פלסטיניות. עם זאת, לא צפוי שינוי מהותי בהרכב הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully