וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר קואליציוני ראשון

7.3.2001 / 14:06

ישראל אחת החליטה להטיל משמעת סיעתית על חבריה, להצביע נגד הארכת הפטור; גם המפד"ל וישראל בעלייה יתנגדו; ש"ס ויהדות התורה מאיימות להסיר תמיכתם בממשלה; ישי: הכדור במגרש שלהם

מאת ורד כהן-ברזילי

במסגרת יום הדיונים הארוך היום בכנסת, תוגש לקריאה שנייה ושלישית גם הארכת הוראת השעה בעניין הפטור משירות צבאי לתלמידי הישיבות, המתייחסת לחוק טל. אולם המחלוקת בין העבודה לבין הליכוד על הארכת הפטור טרם יושבה, ולכן צפוי דיון סוער. בשל המחלוקת יונחו היום בפני חברי הכנסת שתי הצעות: הראשונה - הארכת מתן הפטור לשנה אחת בלבד (כפי שדורשת העבודה) או לשנתיים (כפי שהציע הליכוד).

ישראל אחת הטילה היום משמעת סיעתית על חבריה ומחייבת אותם להתנגד להצעה שמאריכה את הפטור לבני ישיבות למשך שנתיים. בש"ס ויהדות התורה מאיימים כי אם ההצעה להאריך את הפטור הנוכחי למשך שנתיים, לא תעבור, הם לא יתמכו בממשלה. יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יאיר פרץ, העריך שלא יהיה רוב בכנסת להארכת הפטור, לאחר שגם סיעות המפד"ל וישראל בעלייה הודיעו שיתנגדו בהצבעה.

שר הפנים המיועד ויו"ר ש"ס, אלי ישי, אמר בתגובה כי "אם ישראל אחת רוצה קואליציה ולא רוצה להתחיל ברגל שמאל ובמאבקים מיותרים, שתכבד את ההסכם שהם הביאו בעצמם. ישראל אחת רוצה לקצר את החוק כדי להראות שהיא בעלת הבית. אם זה לא יעבור היום כנראה שישראל אחת לא רוצה אחדות. הכדור במגרש שלהם". ש"ס מתנה את תמיכתה בממשלה בהארכת הפטור לשנתיים. ישי אמר הערב לגלי צה"ל כי אם לא יוארך הפטור אפשר מבחינתו לבטל את השבעת הממשלה.

אנשי תנועת "התעוררות" העבירו לראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, מכתב שעליו חתומים קצינים במילואים ותלמידי שמינית. החתומים מזהירים את שרון כי אם תוארך הוראת השעה ויוענק פטור לבני הישיבות, הם לא יסכימו להתגייס לצה"ל ולהגיע לשירות מילואים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully