וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרשות מעבירה עשרות אלפי דולרים לחללי אל אקצה"

8.11.2003 / 8:20

תחקיר הבי.בי.סי: דמי מחיה חודשיים מועברים לפעילי הארגון במטרה למנוע מהם לבצע פיגועים. בארגון טוענים: ערפאת לא ביקש מעולם שנפסיק הפיגועים

הרשות הפלסטינית מעבירה מדי חודש עשרות אלפי דולרים לפעילי גדודי חללי אל אקצה של הפתח, ארגון שביצע פיגועי התאבדות רבים נגד ישראל. כך עולה מתחקיר שקיימה רשת בי.בי.סי. על פי הדיווח, מדובר בסכום של עד 50 אלף דולר בחודש.

שר לשעבר בממשלת אבו מאזן, עבדל פתח חאמיאל, טען בתכנית כי הכסף הועבר בניסיון למנוע מפעילי הארגון לבצע פיגועים נוספים. לדבריו, העברת הכסף לא החלה ביוזמת יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, אולם הדבר נעשה בידיעתו ובהסכמתו. לדברי אחד ממנהיגי חללי אל אקצה שהתראיין לתכנית, למרות קבלת התשלומים החודשיים מהרשות לא הכריז הארגון על הפסקת אש רשמית עם ישראל. לטענת המנהיג, ערפאת לא ביקש מהפעילים להפסיק את הפיגועים, למרות שבאופן רשמי הוא גינה את פיגועי ההתאבדות האחרונים.

השר לשעבר חאמיאל, שהחזיק בתיק הספורט והנוער עד להתפטרות אבו מאזן בחודש ספטמבר, הגדיר את התשלומים כדמי מחיה לחמושי הארגון. "בעבר כמה מפעילי הארגון בחרו לעבוד עם כוחות הביטחון הפלסטיניים, וקיבלו משכורות - ועדיין מקבלים", סיפר השר לשעבר. לדבריו, בקיץ האחרון החליטה ממשלת אבו מאזן לשלם דמי מחיה לחברי חללי אל אקצה שלא קיבלו עד אז משכורות, כדי לסייע בפרנסת משפחותיהם.

השר לשעבר הסביר, כי מטרת התשלומים היתה למנוע מהפעילים להצטרף לפלגים הפלסטיניים שהמשיכו בביצוע הפיגועים. בתחקיר נטען, כי מאז חודש מאי לא לקח ארגון חללי אל אקצה אחריות לפיגועי התאבדות. בתשובה לשאלה כיצד ניתן להבטיח שהכסף לא ישמש לקניית נשק, השיב השר: "הסכום ששלחנו להם הוא מאד קטן. לכל היותר מדובר ב-250 דולר לאדם. איך אדם יכול לקנות נשק עם כזה סכום?".

"אם ערפאת יבקש להפסיק הפיגועים - נציית"

התחקיר גם חשף קשרים הדוקים בין הזרוע הפוליטית של הפתח לבין ארגון חללי אל אקצה, שהופיע זמן קצר לאחר פרוץ האינתיפאדה. מנהיג פתח מקומי בג'נין מסר כי הארגון הוא הזרוע הצבאית של הפתח, וכי ערפאת משמש כמנהיג הזרוע המדינית והצבאית כאחד. "לפתח יש שתי זרועות: זרוע צבאית שמונהגת בידי הצבא וזרוע מדינית שמונהגת בידי הפוליטיקאים, אבל אין הבדל בין הפתח לחללי אל אקצה", מסר איש הפתח לכתב הבי.בי.סי.

לטענת איש הפתח, אם ערפאת יבקש מפעילי הארגון להפסיק את התקפותיהם נגד ישראל, הם יעשו זאת. ואולם לדבריו, "ערפאת לא יורה לנו לעשות זאת עד שישראל תפסיק את ההתנקשויות. כשערפאת יקרא להפסקת אש, נכבד את החלטתו ונפסיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully