וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל תעשיות מתכננת גיוס 300 מיליון שקל

אילן מוסנאים

6.11.2003 / 19:37

את הגיוס צפויה להוביל סמנכ"ל הכספים זהבית יוסף והיא תתבצע בלי ליווי של גוף חיתום. תציע את האג"ח בתשואה של 5.95% הגבוהה בכ-1.8% מהתשואה באג"ח הממשלתיות

שטף הגיוסים בקבוצת אי.די.בי לא נעצר והפעם זאת חברת כלל תעשיות שמתכננת גיוס של כ-300 מיליון שקל בהנפקה פרטית של אג"ח לא סחירות למוסדיים בבורסה. כך נודע ל-TheMarker.

בשוק ההון מעריכים כי את ההנפקה, שתתבצע עקב פניות של מספר מוסדיים בשוק, אמורה להוביל סמנכ"ל הכספים של קבוצת אי.די.בי, זהבית יוסף. האג"ח שיונפקו הן בעלות מח"מ של 5.5 שנים ועל פי הערכות בשוק הון יוצעו למוסדיים (כפי הנראה ארבעה במספר) בתשואה של 5.95% הגבוהה בכ-1.8% בהשוואה לתשואה באג"ח הממשלתיות המקבילות. פעילים בשוק העריכו כי הפרמיה הגבוהה בגיוס מוסברת בכך שכלל תעשיות נאלצה לשלם בגיוס פרמיה גבוהה יחסית וזאת כפי הנראה בשל העובדה שהחברה פנתה לשורה מצומצמת של משקיעים וביצעה את הגיוס בלי השתתפות מלאה של גוף חיתום.

לשם השוואה, יצוין כי בהנפקות שבוצעו בשבועות האחרונים, הפרמיה היתה נמוכה בצורה מהותית. כך בהנפקה שביצעה החברה האחות דסק"ש, היתה הפרמיה בגובה של 1.55% ואלקטרה שילמה פרמיה של כ-1.5% מעל התשואה של האיגרות הממשלתיות.

נזכיר כי בחודש מאי האחרון הורידה חברת דירוג האשראי מעלות את הדירוג של האג"ח מסדרה 7 של כלל חיתום מדירוג של +AA לדירוג AA. מעלות הסבירה את הורדת הדירוג בהרעה המתמשכת במשק הישראלי בכלל ובמגזר התקשורת והטכנולוגיה המתקדמת בפרט, וכן בהשפעתה על תיק אחזקות החברה מבחינת שוויו ותרומתו לכיסוי חוב החברה. באותם ימים נימקה מעלות את הפחתת הדירוג גם בהשלכות תהליך המכירה של קבוצת אי.די.בי לידי קבוצת הרוכשים בראשות נוחי דנקנר, ומשפחות ליבנת ומנור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully