וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי יוקוס טוענים כי עונו בכלא

6.11.2003 / 10:48

עורכי הדין של ראשי ענקית הנפט הרוסית טוענים: התביעה סיממה אחד הבכירים כדי להכריחו להעיד נגד היו"ר לשעבר. ברלוסקוני תומך בפוטין: לא מאמין שהקרמלין אחראי למעצר

פרשת מעצריהם של ראשי ענקית הנפט הרוסית "יוקוס" בסוף אוקטובר מוסיפה לעורר גלים. עורכי הדין המייצגים את אלכסיי פיצ'וגין, ראש מחלקת הביטחון לשעבר ביוקוס, טוענים כי למרשם הוזרק סם הגורם להזיות, במטרה להכריחו למסור עדות נגד יו"ר החברה לשעבר, מיכאיל חודורקובסקי, העצור גם הוא בחשד לעברות של העלמת מסים והונאה.

עורכי הדין של השניים פרסמו מסמך הקורא לקהילה הבינלאומית לתמוך בחודורקובסקי ובחבריו הכלואים, ומכנים את מעצרם "מתקפה על זכויות הפרט ברוסיה". לטענת הפרקליטים, אנשי עסקים רוסים וזרים עלולים לחוות על בשרם את שחווים בימים אלה ראשי יוקוס. במסמך שוטחים עורכי הדין טענות קשות כלפי התביעה הראשית ברוסיה, ומאשימים אותה בהפרת זכויות האדם המעוגנות בחוקה הרוסית.

בין היתר נטען במסמך כי השופטים, שבפניהם נערך השימוע לחודורקובסקי ויתר ראשי החברה, נתמכים על ידי הקרמלין, שטמן ידו בהליכים המשפטיים. "יכולתם של הנאשמים לזכות בשיפוט הוגן מבית משפט הנתון ישירות למרות הקרמלין לחלוטין אינה קיימת", נכתב.

טייקון הנפט העצור נמנה על מתנגדיו הבולטים ביותר של הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין. חודורקובסקי האשים את פוטין לא פעם בסמכותיות ובריכוזיות יתר, ואף מימן באורח גלוי את מפלגות האופוזיציה במדינה. פרקליטיו של חודורקובסקי הביעו דאגה כי המשטר יתנהל בדלתיים סגורות הרחק מעיני התקשורת, בהוראת הקרמלין.

באיחוד חוששים ממסע טיהור ברוסיה

מערכת "הארץ" מוסיפה:

פוטין, המבקר בימים אלה ברומא, זכה אתמול לתמיכה מהנהגת איטליה, בצעדים שנקט ממשלו נגד תאגיד הנפט והעומד בראשו לשעבר. ראש ממשלת איטליה, סילוויו ברלוסקוני, הסתייג מהביקורת שהביעו במערב כלפי המעצרים של ראשי החברה, ואמר שאינו מאמין כי ההאשמות נגד תאגיד הנפט נרקמו ביוזמת הקרמלין. "לא נראה לי שניתן לדבר על ניצול מערכת המשפט לצרכים פוליטיים", אמר ברלוסקוני, והוסיף כי "כמעט 100% מהרוסים" תומכים במעצר ראשי יוקוס.

ברלוסוקני - איש עסקים שנקלע בעצמו לעימותים רבים עם מערכת המשפט האיטלקית - האשים בעבר את יריביו משמאל בשימוש במערכת המשפט, בדיוק אותן הטענות שהועלו נגד פוטין בפרשת יוקוס. מוקדם יותר אתמול שיבח נשיא איטליה, קרלו אדזליו צ'אמפי, את טיפולו של פוטין בכלכלה, וכלל לא הזכיר את דאגות האיחוד האירופי בעניין המתקפה על יוקוס.

דיפלומטים איטלקים אמרו אתמול שפרשת יוקוס היא עניין רוסי פנימי, אך מנהיגים באיחוד חוששים שהמעצר בסוף אוקטובר של חודורקובסקי מסמן את תחילתו של מבצע טיהור בעסקים הגדולים ברוסיה. הסוגייה צפויה לעלות לדיון בפסגת האיחוד עם רוסיה שתתקיים היום, אף היא ברומא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully