וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון ייפגש עם משפחות החטופים

6.11.2003 / 0:04

ראש הממשלה יעדכנם בפרטי עסקת השבויים עם החיזבאללה שתובא ביום א' לאישור הממשלה. לא ברור אם העסקה תזכה לרוב בקרב השרים. אילן בירן: העסקה לא כוללת מידע על רון ארד

ראש הממשלה, אריאל שרון, ייפגש היום עם משפחות שלושת החיילים החטופים בלבנון והאזרח החטוף אלחנן טננבוים, כדי לעדכן אותם על עסקת השבויים המתגבשת עם החיזבאללה. בגלי צה"ל דווח כי המשפחות ביקשו משרון שיפעיל לחץ על שרי הממשלה כדי שיתמכו בעסקה. בשלב זה לגמרי לא ברור האם לעסקה יהיה רוב בממשלה ביום ראשון הקרוב.

ראש צוות המו"מ הישראלי בנושא עסקת השבויים, האלוף במיל' אילן בירן, אמר אתמול כי גורמי מודיעין צופים שאם תבוצע העסקה עם החיזבאללה, יסתיים פרק החטיפות ההדדיות. בקול ישראל דווח שהאלוף בירן נפגש עם שרים בממשלה ותדרך אותם לגבי פרטי העסקה. חלק מהשרים כבר הביעו התנגדות לקיומה. בירן דיווח לשרים עמם נפגש אתמול כי ישראל ממשיכה לפעול בהנחה שהנווט הנעדר רון ארד בחיים, כל עוד לא הוכח אחרת. הוא העיר כי עליו לא הוטל להביא מידע לגבי הנווט הנעדר אלא על גורמי ביטחון ומודיעין אחרים. מסיבה זו, הוא מסביר, אין סיכוי שתוך כדי המגעים על העסקה יימסר לו מידע על רון ארד.

האלוף בירן סיפר לשרים כי לאחר ביצוע העסקה, יקימו חיזבאללה וגרמניה צוות משותף לאיסוף מידע על רון ארד. הוא רמז כי אין לו ציפיות גבוהות מהצוות, אך הדגיש כי בעצם ההסכמה קושר עצמו הארגון לעניין הנווט הנעדר.

מנהיג החיזבאללה, השייח' חסן נסראללה, התייחס אתמול בערב לעסקת השבויים ואמר כי "לא נוותר על אף דרך להשבת העצורים ושחרורם, תהיה אשר תהיה תשובת האויב". בגלי צה"ל דווח כי לדברי נסראללה, מה שתחליט הממשלה ביום ראשון לא ישנה את העניין עצמו אלא רק את תזמונו.

העסקה טרם סוכמה

מקורות מדיניים בירושלים הבהירו כי העסקה טרם סוכמה, אך בעקבות האישור העקרוני ניתן יהיה ליצוק תוכן בהצעה הישראלית, להניח על השולחן הצעה מפורטת ולהשלים את רשימת האסירים שישראל מוכנה לשחרר בתמורה לטננבוים וגופות שלושת החיילים - עדי אביטן, עומר סואעד ובני אברהם. הארבעה נחטפו לפני כשלוש שנים.

על פי פרסומים מהחודש האחרון, נראה כי במסגרת העסקה תשחרר ישראל 400 עצירים פלסטינים, לבנונים וסורים. ברשימת האסירים כלולים מוסטפה דיראני והשייח עבד אל-כרים עובייד. חברים בצוות המו"מ הישראלי יצאו בשבוע שעבר לגרמניה, מצוידים ברשימת האסירים שישראל מציעה לשחרר בעסקה עם חיזבאללה. הרשימה הוצגה למתווך הגרמני בעסקה, ארנסט אורלאו.

בירן נפגש אתמול בכנסת עם השר אפי איתם, שהביע בעבר התנגדות לעסקה, כדי לעדכן אותו בפרטי המו"מ. איתם אמר אחרי הפגישה כי הוא ממשיך להתנגד לעסקה במתכונתה הנוכחית כיוון שהיא כוללת שחרור אסירים עם "דם על הידיים". בירן עידכן גם שרים נוספים, בהם השרים לימור לבנת ואברהם פורז.

לבנת אמרה אתמול כי היא מאוד מודאגת מהעובדה שאין מידע נוסף לגבי גורלו של רון ארד ומרשימת האסירים שאמורים להשתחרר. לדבריה, הדילמה המוסרית רק העמיקה לאחר פגישתה עם בירן. "אני רואה כאן קושי מאוד גדול בנסיבות האלה לתמוך בעסקה כזאת", אמרה. סגן השר צבי הנדל אמר כי הוא מתנגד לעסקה כי היא רק תחזק את החיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully