וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינויים בליכוד: לבנת - חינוך; שיטרית - משפטים

6.3.2001 / 0:20

שלום - שר האוצר וסגן ראש הממשלה; ריבלין - שר התקשורת; צחי הנגבי - השר לאיכות הסביבה; המאוכזבים - יהושע מצא ואיוב קרא שנשארו ללא מינוי; השבעת הממשלה - מחר ב-16:45

ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, השלים הערב את מינויי השרים בממשלתו החדשה, שתושבע מחר בשעה 16:45. בממשלה החדשה יהיו 73 ח"כים, 26 שרים ו-13 סגני שרים.

בממשלת ישראל הבאה תכהן לימור לבנת כשרת החינוך, סילבן שלום יהיה שר האוצר וסגן ראש הממשלה, מאיר שיטרית - שר המשפטים, רובי ריבלין יהיה שר התקשורת, עוזי לנדאו - השר לביטחון פנים, צחי הנגבי ימונה לשר לאיכות הסביבה, דני נווה יהיה שר בלי תיק, המתאם בין הממשלה לכנסת וציפי ליבני תהיה שרה ללא תיק.

מינויו של הנגבי התאפשר הערב, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין חזר בו מהחלטתו להגיש כתב אישום נגד הנגבי בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים על חלקו בפרשת עמותת "דרך צלחה".

הנפגע העיקרי ממינוי הנגבי לשר הוא ח"כ יהושע מצא, לו הבטיח שרון כי ימנה אותו לשר בממשלתו. לאחר ששונתה הערב חלוקת התיקים, הציע שרון למצא לשמש כסגן השר לביטחון פנים בממשלתו, אולם מצא סירב. מצא מתח ביקורת נוקבת על החלטתו של שרון שלא למנותו לשר. "רק לפני יומיים הוא הבטיח לי זאת, אמר לי להסיר דאגה מליבי והבטיח שאהיה שר בממשלה. היום הוא לא עמד בהבטחתו", אמר מצא.

ראש הממשלה הנבחר הציע לח"כ איוב קרא את תפקיד מרכז סיעת הליכוד בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אולם קרא סירב לקבל את התפקיד ותקף בחריפות את שרון. בצאתו מהפגישה עם שרון אמר קרא כי הוא ראוי להיות אחד ממנהיגי הליכוד, וכי הוא מסרב לקחת כל חלק בקואליציה.

לח"כ מיכאל איתן הציע שרון לכהן בתפקיד יו"ר הקואליציה. איתן הודיע שישקול את ההצעה.

ביטול חוק טל עבר בקריאה ראשונה

הסיעות שהצטרפו היום לקואליציה הרחבה של שרון הן: יהדות התורה שתקבל שלושה סגני שרים במשרד החינוך, השיכון והדתות. סיעת עם אחד, שהשר מטעמה יהיה גזבר ההסתדרות, שמואל אביטל, שימונה לתפקיד שר בלי תיק, וסיעת היחיד, דרך חדשה, של דליה רבין-פילוסוף שתכהן כסגנית שר הביטחון.

מועצת חכמי התורה של ש"ס קבעה היום את רשימת השרים במפלגה. לפי ההחלטה יו"ר ש"ס, אלי ישי, ימונה לתפקיד שר הפנים וסגן ראש הממשלה, ושלמה בניזרי ימונה לשר העבודה והרווחה. ניסים דהן יכהן כשר הבריאות, אשר אוחנה יהיה שר הדתות ואלי סוויסה יהיה השר לענייני ירושלים. סגן שר החינוך יהיה משולם נהרי. שני סגני השרים הנוספים ייקבעו במועד מאוחר יותר.

יו"ר תנועת גשר, ח"כ דוד לוי, אמר הערב כי הוא מאוכזב מראש הממשלה שרון באופן אישי. "זו היפוכה של חברות ואמינות", אמר לוי והוסיף כי הוא לא היה נוהג בצורה שכזו. לטענת לוי, שרון הבטיח לו מספר פעמים למנותו לשר בממשלתו, אך בסופו של דבר, אמר כי אין לו שום תיק אותו יוכל לקבל.

הערב אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את ביטול חוק טל והארכת הוראת השעה. מחר תחליט הכנסת בקריאה השנייה והשלישית האם הסטטוס קוו יוארך לשנה או לשנתיים. החוק עבר הערב ברוב של 30 לעומת 12. באולם המליאה לא נכח אף חבר כנסת מהעבודה ורק שלושה ממרצ: מוסי רז, זהבה גלאון ורן כהן. ש"ס, שינוי ויהדות התורה הגיעו בהרכב מלא להצבעה.

המפד"ל והמרכז - בחוץ

נציגי סיעות המפד"ל והמרכז פקדו היום את משרדו של היועץ המשפטי של הליכוד, אך יצאו מאוכזבות. בתום הפגישה החליטה סיעת המפד"ל כי לא תיכנס לקואליציה. "לא היתה פה שום הצעה, אני לא יודע מדוע זימנו אותי. המפד"ל נשארת סופית מחוץ לקואליציה", אמר יו"ר המפד"ל, הרב יצחק לוי, בצאתו מהפגישה.

המאוכזבת השנייה, סיעת המרכז, תישאר אף היא מחוץ לקואליציה. חברי המרכז דרשו את תיק המשפטים עבור מרידור, אך קיבלו בתמורה את התיק הנודד - המשרד לפיתוח אזורי ושר בלי תיק. החברים עשו כמעשה המפד"ל, סירבו להצעה ונותרו בחוץ.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully