וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית: אל קאעדה תכנן פיגוע במכה

רויטרס

4.11.2003 / 9:21

שר הפנים הסעודי: המזימה סוכלה בפשיטה על חוליית הטרור שתכננה פיגוע בחודש הרמדאן. 2 טרוריסטים נהרגו בפשיטה. ברשות החוליה נתפס נשק וחומרי נפץ

שר הפנים הסעודי, הנסיך נאייף, גילה הבוקר כי סוכלה תכנית לבצע פיגוע נגד עולי רגל בעיר הקדושה לאיסלאם מכה. אתמול דווח כי שני פעילי טרור נהרגו בקרב יריות עם שוטרים בעיר.

השר אמר כי "האנשים האלה שמו למטרה את מכה בחודש הרמדאן. זאת תכנית מרושעת. הם רצו להפוך את כל המדינה למוכת טרור אפילו במקום הקדוש ביותר בו סעודים וזרים באים להתפלל". בשבוע שעבר הזהירו ארה"ב ובריטניה את אזרחיהן מביקור בממלכה מחשש לפיגועי טרור. נאייף אמר כי מדינתו מתייחסת מאוד ברצינות לאיומים מסוג זה וציין שיקבל בברכה כל מידע מודיעיני שבריטניה או ארה"ב יעבירו לידיו.

שר הפנים הסעודי גילה כי במבצע שנערך אמש נעצרו שישה פעילי טרור הנחשדים בהשתייכות לרשת הטרור אל קאעדה. לדבריו, השיטות בהם השתמשו החשודים מצביעות על השתייכותם הארגונית. במהלך הפעולה, נהרגו, כאמור, שני חברים נוספים בהתארגנות. השר ציין כי נתפסו אמצעי לחימה שהצביעו על הכוונה לפגוע במקומות קדושים במכה. העיתון א-ריאד פרסם כי החוליה החזיקה בחומר נפץ, מטולי רימונים ותחמושת. ארבעה מהעצורים הם סעודים, אזרח מצרי אחד ואזרח צ'אד.

ערב הסעודית הגבירה את מאמציה להילחם בטרור בתחומה בעקבות סדרת הפיגועים הסימולטנים בחודש מאי, שכוונו נגד שכונות זרים במדינה ובעקבות הקולות המתגברים בארה"ב שקראו לחקור את מעורבותה בפיגועי ה-11.9. במתקפת הטרור בארה"ב השתתפו 19 מחבלים, 15 מהם בעלי אזרחות סעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully