וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד ניתקה את גיברלטר מאירופה

רויטרס

3.11.2003 / 13:08

הצעד בא בעקבות עגינת ספינת הטיולים "אורורה" כשעל סיפונה מאות תיירים חולים. השלטון הבריטי בגיברלטר: זו תגובה מוגזמת ושערורייתית

ספרד סגרה את הגבול וניתקה את המושבה הבריטית בגיברלטר מאירופה, בעקבות עגינת ספינה שעל סיפונה מאות תיירים חולים. מדובר בצעד חריג וקיצוני שספרד לא נקטה בו מזה 20 שנה.

ספינת הטיולים "אורורה" עגנה הבוקר בגיברלטר כשעל סיפונה מאות נוסעים, מרביתם בריטים, שנדבקו בווירוס של 24 שעות, ככל הנראה מדובר בדלקת במערכת העיכול. שלטונות ספרד הודיעו על סגירת הגבולות במה שהוגדר כ"צעד מנע עד שתתברר זהות המחלה".

ממשרד החוץ הבריטי נמסר בתגובה כי הם מקיימים קשר רציף עם עמיתיהם בספרד כדי לפתור את המשבר בהקדם האפשרי. בכיר בשלטון הבריטי בגיברלטר הגיב בחריפות לצעד הספרדי, והגדירו כ"תגובה מוגזמת ושערורייתית". אלפי ספרדים חוצים מדי יום את הגבול למטרות עבודה בגיברלטר, וכמה מאות מהם הגיעו הבוקר לגבול ונאלצו לשוב לבתיהם.

שלטונות גיברלטר הודיעו כי אנשים חולים לא יורשו לרדת מהספינה, שהיתה בדרכה לגיברלטר מאז עזבה את הנמל היווני פיראוס ביום שישי - שם סרבו השלטונות לאפשר לנוסעים לרדת. רופאים יוונים טיפלו בחולים והעמיסו תרופות על סיפון הספינה לנוסעים הסובלים משלשולים והקאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully