וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילים כיתרו המחבל - והוא התאבד

3.11.2003 / 11:42

איש מהחיילים לא נפגע מפיצוץ המטען שנשא המחבל על גופו סמוך לקלקיליה. גדודי חללי אל אקצה נטל אחריות. בוטלה הכוננות שהוכרזה הבוקר באזור השרון

פיגוע גדול נמנע הבוקר לאחר שמחבל מתאבד, שכוחות הביטחון חיפשו אחריו באזור קו התפר, הפעיל את המטען על גופו בעת שחיילים כיתרו אותו בכפר עזון שליד קלקיליה. המחבל נהרג ואיש מהחיילים לא נפגע. כוחות הביטחון הגיעו לכפר בעקבות מידע מודיעיני מדויק. חקירת השב"כ בנושא נמשכת. ארגון גדודי חללי אל אקצה של הפתח קיבל אחריות לניסיון הפיגוע, ומסר כי המחבל הוא סביח' אבו סעוד, בן 17, משכם.

היערכות ביטחונית מוגברת הוכרזה הבוקר באזור המשולש, ראש העין, כפר סבא ופתח תקווה, בעקבות ההתרעה הממוקדת. כוחות גדולים של המשטרה ולוחמי משמר הגבול התפרסו לאורך קו התפר. בגלי צה"ל דווח כי מחסומים הוקמו לאורך צירי התנועה, ובאזור כפר קאסם נעצרה התנועה לחלוטין, והשוטרים בדקו כל מכונית. גם כביש מספר 5 נחסם לסירוגין. בצהריים הוסרה הכוננות, בעקבות סיכול הפיגוע.

אתמול אחר הצהריים תיגברה משטרת ירושלים את כוחותיה בעיר, נוכח עליה משמעותית ברמת ההתרעות לפיגועים. כעבור מספר שעות ירדה הכוננות בעקבות הערכה מחודשת של המידע המודיעיני.

כתבי "הארץ", עמוס הראל, צחר רותם וארנון רגולר, מוסיפים:

כוח צה"ל פועל היום בטול כרם בניסיון לאתר חשודים בפעילות חבלנית. מקורות פלסטיניים דיווחו כי בעיר נשמעו חילופי ירי. בקול ישראל דווח כי העיר נתונה בעוצר. חייל צה"ל נפצע אתמול קל מירי פלסטיני סמוך לכפר שופא מדרום לטול כרם. החייל קיבל טיפול רפואי בשטח.

צה"ל הטיל אתמול כתר הדוק על העיר שכם, לאחר שהתקבל מידע מודיעיני על כוונה לשגר מחבלים מתאבדים מהעיר לפיגועים בתחומי ישראל. חיילים ערכו בדיקות קפדניות ביותר במחסומים סביב העיר וארגוני זכויות אדם מסרו כי בכמה מקרים נמנעה יציאת אמבולנסים, שהובילו חולים שנזקקו לטיפול רפואי דחוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully