וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפד"ל והמרכז בחוץ

6.3.2001 / 15:40

הליכוד הגיש את ההסכמים הקואליציונים לידי מזכיר הכנסת; הממשלה תושבע מחר ב-16:45; בש"ס קבעו: ישי, שר הפנים וסוויסה, השר לענייני ירושלים; דליה רבין, סגנית שר הביטחון

צוות המשא ומתן של הליכוד הגיש בשעות אחר הצהריים למזכיר הכנסת את ההסכמים הקואליציונים, אי לכך ישיבת הכנסת במהלכה תושבע הממשלה תפתח מחר בשעה: 16:45. ההסכמים שהוגשו היום לכנסת כוללים את המפלגות: ישראל אחת, ש"ס, ישראל בעליה, איחוד לאומי-ישראל ביתנו, עם אחד ודרך חדשה של דליה רבין-פילוסוף. בממשלת שרון יכהנו 28 שרים, ו-13 סגני שרים, כ-73 חברי כנסת יכהנו כחברי קואליציה.

נציגי הסיעות, פקדו היום את משרדו של היועץ המשפטי של הליכוד במטרה לאשר את ההסכמים שנחתמו עימם. יהדות התורה, עם אחד, המפד"ל והמרכז סיימו את פגישותיהם, אולם מהמקום יצאו שתי מאוכזבות, אחת מהן היא סיעת המפד"ל שלא תיכנס לקואליציה. היום נעשו מגעים אחרונים בהוראת שרון, לשלב את המפד"ל בממשלתו, אולם בשל הדיון המאוחר, התיק הפנוי שנותר הוא התיק לפיתוח אזורי, שהחזיק בעבר שמעון פרס. יו"ר המפד"ל הרב יצחק לוי אמר בצאתו מהפגישה: "לא הייתה פה שום הצעה, אני לא יודע מדוע זימנו אותי", וקבע: "המפד"ל נשארת סופית מחוץ לקואליציה". אולם עונת הזיגזגים עדיין לא הסתיימה ולוי החליט להשהות את הודעת ההתפטרות ולרכך את הצהרתו הסופית על ישיבה באופוזיציה, עד אשר יוודע אם תקבע לו הערב פגישה עם שרון.

המאוכזבת השנייה, סיעת המרכז, תיוותר כנראה גם היא מחוץ לקואליציה. חברי המרכז דרשו את תיק המשפטים, אך קיבלו בתמורה את התיק הנודד - לפיתוח אזורי ושר בלי תיק. החברים עשו כמעשה המפד"ל, סירבו להצעה ונותרו בחוץ.

בש"ס קבעו את חלוקת התיקים

הסיעות שהתצטרפו היום לקואליציה הרחבה של ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון הן: יהדות התורה שתקבל שלושה סגני שרים במשרד החינוך, השיכון והדתות.

עם אחד ודרך חדשה של דליה רבין פילוסוף - השר מטעם הסיעה יהיה גיזבר ההסתדרות, שמואל אביטל שימונה לתפקיד שר בלי תיק, השר לתיאום חברתי. רבין פילוסוף תהיה סגן שר הביטחון.

מועצת חכמי התורה של ש"ס קבעו בצהריים את רשימת השרים במפלגה. לפי ההחלטה יו"ר ש"ס, אלי ישי ימונה לתפקיד שר הפנים וסגן ראש הממשלה, שלמה בניזרי ימונה לשר העבודה והרווחה. ניסים דהן יכהן כשר הבריאות אשר אוחנה יהיה שר הדתות ואלי סוויסה יהיה השר לענייני ירושלים. סגן שר החינוך יהיה משולם נהרי. שני סגני השרים הנוספים ייקבעו במועד מאוחר יותר.

ש"ס התנתה את הצטרפותה לממשלה בהעברת "הוראת השעה" שיובא היום לדיון בכנסת לקריאה ראשונה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully