וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה אסר על ההסתדרות לפתוח בשביתה

3.11.2003 / 7:50

עם זאת, התיר בית הדין לפתוח בשביתת מחאה בת 4 שעות. ההסתדרות: ב-10:30 יתכנס מטה המאבק לדיון בהחלטה. הלימודים בבתי הספר מתקיימים כסדרם

בית הדין הארצי לעבודה אסר הבוקר על ההסתדרות לפתוח בשביתה כללית במשק. עם זאת, ניתן להסתדרות אישור לפתוח בשביתת מחאה בת ארבע שעות. ההחלטה התקבלה בעתירה שהגישה התאחדות התעשיינים נגד קיום השביתה. בקול ישראל דווח, כי בית הדין קבע דיון נוסף בעתירה ביום חמישי בערב בהשתתפות שר האוצר, בנימין נתניהו, ויו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ. השופטים דורשים שהצדדים ינהלו משא ומתן רציף וידווחו להם ביום חמישי על ההתקדמות בו.

בעקבות ההחלטה החלו הלימודים בכל בתי הספר כסדרם, אך צפויים שיבושים בגני הילדים. מההסתדרות נמסר כי השביתה במשק החלה כמתוכנן בשעה 6:00. בשעה 10:30 ייתכנס מטה המאבק של הסתדרות לדיון בהחלטת בית הדין ובהמשך המדיניות.

מחדר המצב של ההסתדרות נמסר כי נכון לעכשיו אין לימודים בגני הילדים בהם לא החליפו ההורים את הסייעות. הלימודים במעונות היום של "אמונה" ו"נעמ"ת" יחלו ב-10:00, והלימודים ב"ויצ"ו" מתקיימים כרגיל. מערכת הבריאות הממשלתית ועובדי המנהל והמשק, פועלים במתכונת שבת עד השעה 10:00. אשפה לא תפונה מהרחובות ולא יירשמו דוחו"ת חניה.

הטיסות לישראל וממנה יחודשו הבוקר בשעה 10:30, כך דווח בקול ישראל. נמלי הים חזרו לעבודה סדירה. תנועת הרכבות מושבתת עד השעה 10:00. הבנקים צפויים להישאר סגורים במהלך היום.

מספר הטלפון לבירורים נוספים בחדר המצב של ההסתדרות הוא: 1-700-700-331.

התעשיינים: כמעט 2 מיליארד שקל נזק בכל יום שביתה

במהלך הדיון בבית הדין לעבודה טענו העותרים כי השביתה אינה חוקית מכיוון שהיא עוקפת את החקיקה בכנסת בכל הנושאים השנויים במחלוקת בין ההסתדרות למשרד האוצר, ובהם הסדרי הפנסיה והשינויים המבניים במשק. בגלי צה"ל דווח כי בהתאחדות התעשיינים העריכו שהשביתה תגרום למשק נזק של מיליארד ו-800 מיליון ש"ח מדי יום ודרשו מבית הדין להוציא צווי מניעה לשובתים.

מוקדם יותר הלילה דחה פרץ את קריאתו של ראש הממשלה, אריאל שרון, להסתדרות לדחות את השביתה ב-48 שעות, עד לשובו לארץ מביקורו במוסקבה. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, נפגש הלילה עם יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, בניסיון למנוע את השביתה שאמורה הייתה להיפתח הבוקר.

קודם לכן דחה פרץ הצעה דומה של שר האוצר שקרא להסתדרות לדחות את השביתה ב-48 שעות כדי לאפשר קיום משא ומתן רצוף בין הצדדים. פרץ אמר כי לא יענה "להצעות בדרך של שליפה מהמותן, כפי ששר האוצר נוהג. אנו עוסקים בנושאים מאד רציניים ומבקשים פסק זמן של שישה חודשים, שבתוכו נטפל בכל הנושאים השנויים במחלוקת, בכל השאלות הפתוחות. נכון לרגע זה ציבור העובדים יוצא למאבק להגן על הפנסיה והזכויות שלו, ואין שינוי".

הממשלה אישרה צווי חירום לעובדים החיוניים

נתניהו, שכינס אמש מסיבת עיתונאים בירושלים, קרא להסתדרות "לבטל את השביתה המיותרת", אותה הגדיר: "התעללות חסרת רחמים ב-6.5 מיליון אזרחי מדינת ישראל". נתניהו הבהיר כי "כולם יודעים שאין סיבה לשביתה - זה משחק מכור". לדבריו, הסיבה האמיתית לשביתה אינה קרנות הפנסיה אלא רצונה של ההסתדרות "לשפר את כוח השררה שלה", ורצון הוועדים לשמר את כוחם באמצעות מונופולים. הוא הבהיר כי פתיחת הנמלים, שווקי החשמל, המים והדלק לשוק הגלובלי, לה מתנגדת ההסתדרות, רק "תיטיב עם אזרחי ישראל".

נתניהו הוסיף כי "ההסתדרות הגיעה לשיא - אלופת העולם בשביתות". הוא אמר כי היא הביאה את ישראל בשנות ה-90 ל"הישג מפוקפק": המקום הראשון בעולם במספר ימי השביתה - פי 4 ימי שביתה מאיטליה ופי 13 מבריטניה. במהלך מסיבת העיתונאים תקף נתניהו את ההסתדרות וטען כי "אין להם בעיה לגרום סבל לקשישים, ילדים והגרוע מכל - לגרום לפיטורים של אלפי עובדים חלשים". הוא הוסיף שהממשלה תנקוט בכל האמצעים האפשריים למנוע את השביתה, כולל הוצאת צווי ריתוק לעובדים.

הממשלה אישרה אתמול פה אחד במשאל טלפוני שנערך בין השרים, להוציא צווי חירום להפעלת השירותים החיוניים במקרה של שביתה. השירותים החיוניים הם חברת החשמל, מקורות, בזק, בתי הזיקוק לנפט, תשתיות נפט ואנרגיה, התעשיה הצבאית, חברת אל על, רשות שדות התעופה, רשות הנמלים והרכבות, המוסד לביטוח לאומי ומערכת הבריאות.

ראש הממשלה שרון הורה על עריכת המשאל דקות אחדות לפני המראתו למוסקבה. גם בשביתה הקודמת הוצאו צווי חירום להפעלת השירותים החיוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully