וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקרוב נלכוד את הסנדק"

רויטרס

2.11.2003 / 18:24

שר הפנים האיטלקי הודיע על פריצת דרך ב-2 הסוגיות המשפטיות המדוברות במדינה. רשויות החוק קרובות לשים ידן על ראש המאפיה ועל ראשי ארגון הטרור "הבריגדות האדומות"

ממשלת איטליה קרובה מאי פעם לשים את ידה על ארגון השמאל הקיצוני "הבריגדות האדומות" ועל ראש המאפיה האיטלקית, כך הודיע היום שר הפנים האיטלקי. אם אכן נכונים הדברים, הרי שפריצת הדרך בשתי הסוגיות המשפטיות המדוברות ביותר באיטליה צפויה להעניק נקודת זכות לממשלתו של סילוויו ברלוסקוני, שהואשמה על ידי האופוזיציה בנקיטת יד רכה כלפי ארגוני הפשע המאורגן במדינה.

בתום שבועיים בהם ביצעה המשטרה האיטלקית גלי פשיטות ומעצרים, מאמינים בצמרת המשפט האיטלקית כי הצליחו לשים את ידם על תשעה חברים בארגון הבריגדות האדומות החדש. בין העצורים, כך טוענים במשטרה, נמצאים גם האחראים לרציחתם של שני יועצי שר העבודה האיטלקי בשנים 1999 ו-2002. "הצלחנו לעקור את שורשי התנועה", אמר שר הפנים, ג'וזפה פיסאנו, בראיון לטלוויזיה המקומית. לדבריו, אין זה אומר כי השורשים לא יצמיחו גידולים חדשים.

למרות ההסתייגות בדבריו של שר הפנים, רשויות החוק במדינה בטוחות כי הצליחו "לערוף סופית את ראש הנחש", ובכך שמו קץ לחשש מפני תחייתה המחודשת של תנועת הטרור האיטלקית. במהלך שנות ה-70' וה-80' נהרגו איטלקים רבים בפעולות חבלה שביצע הארגון. "אני יכול לומר כי בקרוב נזהה את כל חברי 'הבריגדה' ובכך נפרק באופן סופי את הארגון", אמר התובע הראשי של פירנצה.

במקביל לדיווחים על ההתקדמות בחקירת ארגון השמאל, הודיעו היום רשויות החוק באי סיציליה כי השיגו התקדמות עצומה במרדף אחרי ראש המאפיה האיטלקית, הסנדק ברנרדו פרובנזאנו. ראש המאפיה נחשב למבוקש מספר אחת ברחבי ארץ המגף, והוא נמצא במנוסה כבר למעלה מ-40 שנה. "יש לי ביטחון מלא בכוחות הביטחון ואני משוכנע כי בתקופה הקרובה נשים את ידינו גם על פרובנזאנו", אמר שר הפנים. "בשנתיים האחרונות הצלחנו להסב נזקים כבדים למאפיה ושיבשנו את פעולתה", הוסיף. בחודש שעבר עצרה המשטרה האיטלקית את יד ימינו של הסנדק, לאחר שאשתקד הצליחה לעצור שני פעילים בכירים במאפיה האיטלקית.

"המשפטים של ברלוסקוני נותנים למאפיה אוויר לנשימה"

ראש המאפיה חגג לאחרונה את יום הולדתו ה-70, אולם בידי המשטרה מצויה תמונה שלו שצולמה ב-1959, כשהיה בן 36. מספר רב של פעמים בעבר הודיעה המשטרה כי היא קורבה לשים עליו את ידה, אולם בכל הפעמים הצליח פרובנזאנו לברוח מידי השוטרים.

פרובנזאנו, הידוע בכינוי "הטרקטור" בזכות מידותיו הגדולות, נכנס לתפקידו ב-1993, לאחר מעצרו של הסנדק הקודם, סאלבטורה טוטו רינה. אם אכן יצליחו כוחות הביטחון לשים את פרובנזאנו מאחורי סורג ובריח, יחשב הדבר כהישג עצום לממשלתו של ברלוסקוני. לאחרונה הואשם ראש הממשלה כי מאז נכנס לתפקידו ב-2001, הוא לא עשה דבר כדי להצר את צעדיה של המאפיה.

מפלגת השמאל הדמוקרטית, החברה באופוזיציה האיטקלית, האשימה את ברלוסקוני כי המאבקים האישיים שהוא מנהל בבתי המשפט רומסים באופן גס את שלטון החוק, ובכך נותנים למאפיה אוויר לנשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully