וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטיל הראשון פספס - השני הוריד את המסוק"

רויטרס

2.11.2003 / 21:01

כך תאר עד ראיה עיראקי את הפלת המסוק האמריקאי מערבית לבגדד. לפחות 15 חיילים נהרגו. התושבים: נערוך מסיבה לכבוד מות האמריקאים החזירים

לוחמי גרילה עיראקים הוכיחו היום שוב כי אין צורך בטכנולוגיות מתקדמות כדי לפגוע בכוחות האמריקאים המוצבים במדינה. בתקרית שמוגדרת כחמורה ביותר מאז פלישת האמריקאים לעיראק, נהרגו היום לפחות 15 חיילי צבא ארה"ב ו-20 נפצעו לאחר שמסוקם הופל מדרום לעיר פאלוג'ה, כ-50 קילומטר מערבית לבגדד.

ההצהרה הרשמית של הצבא האמריקאי, כפי שהכריז אחר הצהריים הקולונל וויליאם דארלי, היא שסיבת הפלת המסוק טרם הובררה סופית. אולם חיילים ועדי ראיה לתקרית סיפרו כי המסוק, מסוג צ'ינוק, הופל מירי טילי כתף שנורו על ידי לוחמים עיראקים. דובר בצבא ארה"ב אמר כי במסוק שהופל היו חיילים שהוצאו לחופשה בדרכם לבגדד.

תושבים עיראקים רבים בכפרים הסמוכים לא הסתירו את שמחתם לנוכח "הצלחת הפעולה". "האמריקאים חזירים. בקרוב נערוך מסיבה גדולה ונחגוג את מותם של החיילים ואת הפלת המסוק", אמר סאדון ג'ארלה, חוואי עיראקי. "האמריקאים הם אויבי האנושות", הוסיף. עד ראיה נוסף, דאוד סולימן, סיפר כי ראה שני מסוקים אמריקאים טסים בגובה נמוך, כשלפתע נורה לעבר אחד מהם טיל. "הטיל הראשון פספס, ואז נפגע המסוק השני מטיל נוסף שנורה לעברו".

אל מול שמחת המקומיים, ניצב היום שר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד, בפני הציבור האמריקאי והכריז כי "ללא ספק מדובר ביום טראגי עבור האומה האמריקאית". לדבריו, יש לצפות כי במלחמה ארוכה יהיו גם ימים טראגיים. השר הוסיף כי תקריות מסוג זה לא יפגעו בנחישותה של אמריקה לנצח את המערכה בעיראק.

בשעות הערב נהרגו בהתפוצצות מטען בפאלוג'ה שני אזרחים אמריקאים שעבדו עבור צבא ארה"ב. עובד נוסף נפצע. עדי ראיה בעיר מסרו כי לאחר הפיצוץ רקדו תושבים עיראקים סמוך לרכבם הבוער של העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully