וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות קלות בפתיחת המסחר

עידו אלון

31.10.2003 / 23:05

ההוצאה האישית בארה"ב ירדה ב-0.3% בספטמבר לעומת אוגוסט, לאחר שעלתה ב-1.1% באוגוסט. ויריאנט עולה ב-1% לאחר שדיווחה על הנפקה פרטית שתשפר את הונה העצמי


המסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות. הנאסד"ק עולה ב-0.4% והדאו ב-0.3%. טבע נסחרת ללא שינוי. ויריאנט עולה ב-1%.

סקירת טרום מסחר


לאחר הדשדוש אמש, עתיד המסחר בוול סטריט להיפתח בעליות. בכך תימשך המגמה החיובית שאיפיינה את השבוע בפרט ואת אוקטובר בכלל, הנחשב בדרך כלל לחודש מאכזב. מדד נאסד"ק עשוי לפתוח בעלייה נאה של 0.7% וסטאנדרד אנד פורס בעלייה של 0.3%.

היום עתיד להתפרסם מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לאוקטובר, שעתיד לעלות ל-89.5 נקודות לעומת קריאה מקדמית של 89.4.

מבין הישראליות, רשמה אתמול טבע במהלך המסחר ירידות חדות בעבורה של יותר מ-2%, אשר צומצמו בהמשך עד לכ-1%. הסיבה לכך היתה הפסד בערעור מול חברת מרק לגבי שיווק הגרסה הגנרית לתרופת פוסמקס. תרופה זו מיועדת לטיפול בהידלדלות העצם בקרב נשים בגיל הבלות, ומכירותיה צפויות להסתכם ב-2.8 מיליארד דולר ב-2003.

בנוסף, דו"חותיה של חברת אוונטיס, המשווקת יחד עם טבע את הקופקסון, הראו קצב צמיחה נמוך מהציפיות. הקופקסון היא תרופה המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה.

מנגד, השבועות האחרונים היו טובים בעבור מניית ויריאנט ומשקיעיה. שוק האופטימיזציה של ארגוני שירות שבו היא פועלת ראה עלייה בביקושים, ובוויריאנט וקליקסופטוור הגדולה ממנה נהנו מכך. ויריאנט גם עברה לרווח נקי ראשון בתולדותיה, אשר סייע למנייתה להוסיף עוד כמה עשרות אחוזים. אתמול פתרה החברה בעיה נוספת הקשורה בהון העצמי השלילי שהיה לה.

החברה סיכמה על ביצוע הנפקה פרטית למשקיעים פיננסיים בהיקף של 1.8 מיליון דולר. ויריאנט תקצה למשקיעים הללו 517 אלף מניות לפי 3.4 דולרים למניה, הנמוך ב-26% ממחיר המניה לפני פתיחת המסחר היום. המשקיעים ויריאנט גם תעניק למשקיעים 129 אלף אופציות למימוש במחיר של 4.7 דולרים למניה - מעט מעל מחירה בשוק.

הודעה מעניינת נוספת היתה התרחבותה של דלתא גליל, שתרכוש את עסקי ייצור הגרביים של חברת קלווד תמורת 7.5 מיליון דולר. בהודעתה ציינה דלתא כי רכישה זו כוללת פעילויות בארה"ב ובאירופה בעבור מותגים כגון ווילסון וקונברס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully