וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים לקקטוסים: צו חדש יאסור השקיית גינות

6.3.2001 / 8:45

מצב חירום במשק המים: מכל המאגרים יישאבו כמויות מקסימליות ומחירי המים לצריכה ביתית יועלו ב-20 אחוזים; מתקני התפלה - רק בעוד שנים; מומחים: הישראלים לא יפסיקו להשקות דשאים

תעריפי המים למגזר העירוני יועלו ב-20 אחוזים ולמגזר החקלאי בעשרה, ותיאסר באופן מוחלט השקיית גינות במשך שלוש שנים - אלו מסקנות הוועדה המיוחדת של נציבות המים שדנה בנושא משבר המים בישראל.

בוועדה השתתפו מומחים מחברת מקורות וממשרדי החקלאות, הבריאות ואיכות הסביבה. "אם נמשיך לנצל את מקורות המים שלנו בצורה הנוכחית, לא נוכל בעתיד לספק אפילו את הצרכים הבסיסיים ביותר של אזרחי המדינה, כגון מי שתייה", מזהיר נציב המים, שמעון טל.הנציב הוסיף כי רק בעוד שנים יוקמו מתקני התפלת המים. החלטות נציבות המים יוגשו לאישור הממשלה החדשה.

למשק המים בישראל יחסרו כ-400 מיליון מ"ק של מים, ואת המחיר העיקרי תשלם כרגיל הכנרת. הבעיה העיקרית היא ההידלדות הגשמים באגן ההיקוות של האגם. ועדת התפעול המליצה לנציב המים לשאוב מים מהכנרת עד לגובה של מטר ושלושים מתחת לקו האדום, כחצי מטר יותר מהשנה שעברה. מפלס הכנרת צפוי להגיע לגובה של 214.3 מתחת לפני הים, הנמוך ביותר מאז ומעולם. גם ממאגרי המים התת קרקעיים, מאגר החוף ומאגר ההר, יישאבו כמויות מקסימליות.

איסור השקיית הגינות מעורר זעם רב בשלטון המקומי. "זו שערוריה, אין כל היגיון בייבוש גינות ציבוריות המושקות בדרך כלל בטפטפות", אמר ל"מעריב" עדי אלדר, יו"ר מרכז השלטון המקומי. בעלי משתלות העריכו אתמול כי הישראלים שבנו בית צמוד קרקע לא יפסיקו להשקות את הדשא.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully