וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון נחקר באזהרה בחשד לשוחד

30.10.2003 / 14:40

ראש הממשלה נחקר במשך כשבע שעות בפרשות סיריל קרן ו"האי היווני". חמשת החוקרים הגיעו למעונו הרשמי של ראש הממשלה

ראש הממשלה, אריאל שרון, נחקר היום בביתו בירושלים. בחקירה לקחו חלק חמישה שוטרים, והיא נמשכה כשבע שעות. בקול ישראל דווח כי שרון נחקר תחת אזהרה.

כתב "הארץ" ברוך קרא מוסיף:

החקירה התמדקה בשתי הפרשות שבהן חשוד שרון בקבלת שוחד - פרשת סיריל קרן ופרשת "האי היווני". בימים האחרונים פינה עצמו שרון מרוב עיסוקיו, כדי להתכונן לחקירתו ביחד עם עורך דינו, דורי קלגסבלד. אם החוקרים לא הצליחו למצות את החקירה, היא תימשך, ככל הנראה בשבוע הבא.

שרון חשוד כי קיבל שוחד מאנשי עסקים, חלקם זרים, שאיפשר לו באופן עקיף להשיב את התרומות הלא חוקיות שקיבל במהלך הפריימריס של הליכוד ב-99'. שרון גם חשוד בכך שעבר על חוק המפלגות, שכן לכאורה ידע על מעשיו של בנו עומרי שרון, שעמד מאחורי מנגנון חברות הקש שמימנו את הקמפיין.

בנוסף חשוד שרון כי קיבל שוחד מאיש העסקים דוד אפל, דרך בנו, גלעד. בידי המשטרה ראיות, לכאורה, לכך שתמורת חוזה מיליונים תמוה בין אפל לגלעד - במסגרת ייעוץ למיזם של אפל ביוון - דאג שרון כשר חוץ לקדם את המיזם, וכן דאג לסייע לאינטרסים של אפל בקרקעות הסמוכות ללוד. אפל גם חשוד בכך שבמסגרת קשרי השוחד לכאורה, סייע לשרון בפריימריס בליכוד בלוגיסטיקה, בכסף ובפעילים.

חוקרי היחב"ל ויאח"ה הכינו עצמם היטב לחקירת ראש הממשלה. ראש אגף החקירות, ניצב משה מזרחי, ופרקליטת המדינה, עדנה ארבל, מלווים באחרונה את החקירה מקרוב. החקירה נמשכה שעות ארוכות, עקב ריבוי השאלות שהכינו חוקרי שתי היחידות.

במשטרה לא העריכו ששרון ימסור בחקירתו מידע רב. לחוקרים ידוע ששרון הכין עצמו לחקירה בקפידה בעזרת עורך דינו. ההערכה המוקדמת היתה ששרון יפנה את החוקרים לבנו גלעד בפרשות סיריל קרן ו"האי היווני", כפי שהפנה אותם בחקירתו הראשונה בעניין חברות הקש, לבנו השני, עומרי. עם זאת, החקירה הכרחית לקראת שלב הסיכומים בשתי החקירות שיחל בתוך זמן לא רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully