וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי הותיר את הריבית ללא שינוי

רן דוידוב

28.10.2003 / 21:46

עם זאת, מעריך הבנק כי הסכנה החמורה ביותר הניצבת בפני הכלכלה האמריקאית היא גלישה לדפלציה. צופה כי ניתן יהיה להמשיך במדיניות המוניטרית הנוכחית "לאורך זמן ניכר"

הבנק הפדרלי הותיר, כצפוי, את שער הריבית ללא שינוי ברמה של 1% וציין כי חל שיפור מסוים בכלכלה האמריקאית מאז פגישתו האחרונה לפני שישה שבועות. למרות שהכלכלה האמריקאית צפויה, על פי ההערכות, לצמוח בקצב של כ-6% ברבעון השלישי וצפויה לשמור על קצב צמיחה מהיר למדי גם ברבעונים הקרובים, שמר הבנק על אופטימיות מסוייגת. הבנק המשיך לציין כי הסכנה הגדולה ביותר הניצבת בפני הכלכלה האמריקאית היא גלישה לדפלציה למרות שהסיכויים לכך הם קלושים למדי.

כתוצאה מכך ציינה וועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) כי ניתן יהיה להמשיך במדיניות המוניטרית הנוכחית "לאורך זמן ניכר", חרף סימני השיפור באינדיקטורים הכלכליים.

"העדויות שנאספו במהלך התקופה האחרונה מאשרים שקיימת מגמת שיפור בהשקעות ההון ונראה ששוק העבודה החל להתייצב", אמרה הוועדה. "כוח התמחור של המגזר העסקי והעלייה במדד הליבה של המחירים לצרכן נותרו מרוסנים". ההודעה היתה זהה כמעט לחלוטין להודעת הוועדה מחודש ספטמבר.

הבנק הפדרלי הדגיש כי ההאצה הכלכלית לא תחסל את איום הדפלציה במידה ולא תלווה ביצירת משרות. שוק העבודה האמריקאי איבד 2.7 מיליון משרות בשנתיים וחצי האחרונות וכלכלני הבנק חוששים כי צעד פזיז של העלאת ריבית בטרם תחל הכלכלה לנוע במלוא הקיטור עלול להיות בעל השפעות חמורות. בכירים בקהילייה הפיננסית סבורים כי רק לאחר ששוק העבודה יתאושש יחל הבנק להעלות מחדש את שער הריבית.

שר האוצר של ארה"ב אמר לפני כשבועיים כי הוא צופה שבטווח הבינוני תעלה הריבית, בשל ההתאוששות הכלכלית. בריאיון ל"טיימס" הלונדוני אמר ג'ון סנואו כי יהיה מוטרד ומתוסכל אם שערי הריבית לא יפגינו מגמת עלייה, מכיוון שזו מעידה על התחזקות בכלכלה.

דובר משרד האוצר אמר כי השר התכוון לריביות בשוק - כלומר התשואות על האג"ח, ולא לריבית הפדרלית, הנמצאת בשפל של 1% מאז חודש יוני. בנוסף, אמר סנואו כי שוק העבודה בארה"ב צפוי לצמוח ב-200 אלף משרות בחודש, ולהוסיף כשני מיליון משרות עד סוף השנה הבאה.

בנוסף למצב התעסוקה, מעיב על השוק האמריקאי הגירעון המסחרי הענקי. בראיון שנתן וורן באפט בסוף השבוע למגזין "פורצ'ן", אמר המשקיע המהולל כי הגירעון מאיים על כלכלת ארה"ב ועל הדולר. באפט חשף בריאיון כי לראשונה בחייו השקיע במטבעות חוץ כנגד הדולר, אם כי סירב לומר באילו מטבעות השקיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully