וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

57% מהאמריקאים: לסגת מעיראק

29.10.2003 / 0:08

סקר גאלופ: ירידה חדה בתמיכת האמריקאים במלחמה. לפני חודשיים תמכו בנסיגה רק 46%. חצי מהאמריקאים אינם מרוצים מניהול המשבר על ידי בוש

57 אחוזים מהאמריקאים סבורים שכל כוחות הצבא האמריקאי, או חלקם, צריכים לסגת כבר עכשיו מעיראק. כך מגלה סקר גאלופ שהזמינה רשת סי.אן.אן ופורסם אמש. לפני כחודשיים תמכו בנסיגה מלאה או חלקית רק 46% מהאזרחים. במקביל, הצטמצם שיעור התומכים בהשארת הכוחות בעיראק או בתגבורם.

הסקר, שנערך במהלך סוף השבוע האחרון, מלמד שהתקפות הטרור והמוות היומיומי של חיילים אמריקאים במזרח התיכון, פוגעים באמון שרוחשים האזרחים ליכולתו של ממשל בוש לנהל את המשבר כראוי. 50% מהציבור לא מרוצים מדרך ניהול העניינים בעיראק מאז נכבשה בגדד וסדאם חוסיין הופל. בסוף אפריל הסתייגו מדרכו של הנשיא ג'ורג' בוש רק 18 אחוזים מהאמריקאים.

גם התמיכה במלחמה צנחה מאז תחילת המערכה השנויה במחלוקת. היום תומכים בעצם היציאה למלחמה רק 54% מהאמריקאים, לעומת תמיכה של 71% בסוף אפריל. תמיכת הדמוקרטים צנחה מ-54% ל-24% ותמיכתם של מצביעים עצמאיים ירדה מ-64% ל-48%. אצל הרפובליקנים נרשמה ירידה מתונה הרבה יותר, מ-90 אחוזי תמיכה ל-88 אחוזים. ירידת התמיכה הציבורית במלחמה עלולה להקשות על בוש לקבל את הסיוע על סך 87 מיליארד דולר שהוא מבקש מהקונגרס לאשר לצורך הפעילות בעיראק ובאפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully