וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקספורד: הושעה פרופסור שדחה סטודנט כי שירת בצה"ל

28.10.2003 / 13:46

הפרופסור ווילקי סירב לקבל את עמית דובדבני לקבוצת המחקר בגלל עברו הצבאי. הסיבה: התנהגות צה"ל בשטחים. בעקבות ההשעיה הבטיח המרצה: לא אפלה עוד

אוניברסיטת אוקספורד השעתה פרופסור שדחה פניה של ישראלי שביקש ללמוד בקורס שלו, בגלל דעתו על הדרך בה מתייחסת ישראל לפלסטינים בשטחים. הפרופסור לפתולוגיה, אנדרו ווילקי, הושעה מתפקידו למשך חודשיים ללא תשלום אחרי שאמר לעמית דובדבני, ישראלי בן 26, כי אין סיכוי שיקבל ללימודים אדם ששירת בצבא הישראלי.

דובר מטעם האוניברסיטה הסביר כי הפסיקה משקפת את דעת המוסד כי לא יתכן שתתקיים אפליה שאינה על בסיס הישגים. ההחלטה באה בעקבות חקירה שנפתחה נגד המרצה אחרי שדחה פנייתו של הישראלי שביקש להצטרף לקבוצת המחקר שלו.

"סאנדיי טלגרף" מפרסם כי ווילקי השיב לדובדבני במכתב מפורט, ששלח ב-23 ביוני, מדוע אינו מוכן לקבלו לקורס. "יש לי בעיה רצינית עם הדרך בה הישראלים לוקחים את העמדה המוסרית הגבוהה בכל הנוגע ל'טיפול' שקיבלו במהלך השואה, ובאותה העת מבצעים הפרות חמורות של זכויות האזרח של הפלסטינים, כיוון שהם לא רוצים שיגורו במדינתם", כתב הפרופסור. עמית דובדבני סיפר לעיתון כי הוא הזדעזע עמוקות מתשובתו של הפרופסור ווילקי.

הפרופסור אמר בעקבות השעייתו, כי בעתיד יקבל פניות להרשמה של סטודנטים בעלי רקע מגוון. השעיה נחשבת העונש הכבד ביותר מלבד פיטורים, באוניברסיטת אוקספורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully