וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב 2004: בחיל האוויר מפסיקים האימונים

28.10.2003 / 8:10

בחיל מנסים להמחיש השלכות הקיצוץ בתקציב על ידי נקיטת צעד גורף. רק הכשרות טייסים יימשכו. מפקד תל נוף: זה מה שקורא כש'נערי האוצר' קובעים

בחיל האוויר מנסים להמחיש את השלכות הקיצוץ בתקציב הביטחון ומודיעים על הפסקת טיסות האימון למשך חודש וחצי. בחיל מסבירים כי הקיצוץ מחייב אותם לקצץ בשעות טיסה ובדלק מטוסים. מפקד חיל האוויר בתל נוף, תא"ל אמיר אשל, מספר לכלי התקשורת כי "זה מה שקורה כ'שנערי האוצר' מנהלים את תקציב הביטחון".

תא"ל אשל מספר לקול ישראל כי "חיל האוויר מפסיק לטוס החל מה-15 בנובמבר, למעט קורסי הסבה של הטייסים הצעירים". לדברי אשל, חיל האוויר לא יוכל להחזיק, בתקציב הנוכחי, את מספר המטוסים שקבעה הממשלה. "במתאר התקציבי הזה אני מתקשה לראות את היכולת שלנו להחזיק את הסד"כ (סדר הכוחות) המוגדר במסמך ממשלתי". לדברי אשל, "יכול לבוא מישהו באוצר ולהגיד: 'מה אתם צריכים X מטוסי קרב? - אפשר חצי'".

הקיצוץ בתקציב הביטחון מאלץ את חיל האוויר להפסיק התקשרויות עם התעשיות הביטחוניות המקומיות ופרויקטים רבים מבוצעים ביחידת האחזקה של החיל - אך גם שם נאלצו לפטר רבים.

במשרד האוצר מבקשים להזכיר כי הממשלה היא זו שאישרה את תקציב הביטחון - על הקיצוץ שבו. באוצר מדגישים כי גם במערכת הביטחון יכולים להתייעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully