וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד לוי: לא אצטרף לממשלה

5.3.2001 / 14:47

שרון הציע ללוי להיות שר בלי תיק; לוי:"אני בוודאי לא אהיה שר בלי תיק רק כדי לחמם כיסא"; יו"ר המפד"ל ממליץ ללשכת המפלגה לא להצטרף לממשלה; בכל מקרה שרון יציג ממשלתו מחרתיים

ח"כ דוד לוי הודיע היום בתום פגישה עם ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, כי לא יצטרף לממשלתו. שרון הציע ללוי להצטרף לממשלת האחדות כשר בלי תיק, אולם לוי דחה את ההצעה. בצאתו מהפגישה אמר לוי כי השיחה התנהלה באווירה טובה, אולם אמר: "אני בוודאי לא אהיה שר בלי תיק רק כדי לחמם כיסא". לוי סירב להגיד אם יתמוך בממשלה מבחוץ.

צוותי המו"מ של מפלגת העבודה והליכוד צפויים להיפגש הערב. נציגי מפלגת העבודה מבקשים הבהרות מן הליכוד באשר למכתב ששלח שרון לחברי הכנסת אביגדור ליברמן ורחבעם זאבי (גנדי). כמו כן דורשת העבודה פרטים בנוגע לרעיון למנות את רוני מילוא לשר ההסברה. לטענת שמעון פרס, תיק ההסברה הוא חלק ממשרד החוץ.

גם במפד"ל נמשכים הקשיים להגיע להסכם שירצה את שני הצדדים ויביא לכניסתה לממשלה. יו"ר המפד"ל, יצחק לוי, ממליץ ללשכת המפלגה שלא להצטרף לממשלה. לוי אמר כי "הליכוד מסרב לתת סמכויות למפד"ל והרושם הוא כי הליכוד אינו מעוניין שהמפד"ל תהיה בממשלה". אולם למרות זאת נראה כי הסיכום עם המפלגה קרוב. אתמול אמר ח"כ שאול יהלום בצאתו מהמו"מ כי "ממשלת האחדות הגדולה קרובה מתמיד. אנחנו קרובים לסיים את העניין לכאן או לכאן ולהיכנס".

לישראל בעליה יציע הליכוד את אחד מתיקים שהוקצו לו: החינוך, המשפטים או התקשורת וזאת בנוסף לתיק הקליטה שכבר הובטח לה. יו"ר המפלגה, נתן שרנסקי, בירך אתמול את שרון על הצלחתו להשיג את הרוב הדרוש להקמת הממשלה. הוא קרא לו להקים הממשלה גם במידה שהפרטים עם מפלגתו עדיין לא יסוכמו.

ח"כ זאבי הודיע לשרון כי הוא מתנה את הסכמתו להתמנות לשר התיירות, בכך כי לתחום אחריות המשרד יתווספו אגפים ממשרדים אחרים, ובהם רשות הגנים הלאומיים ואגף העתיקות.

ישי: החזרנו עטרה ליושנה

למרות המהמורות בדרך לצירוף סיעות נוספות לממשלת שרון, בליכוד לא מודאגים. לאחר חתימת ההסכם עם ש"ס יוכל שרון להציג את ממשלתו כבר ביום רביעי, כפי שתיכנן. עם הצטרפות ש"ס מונה הקואליציה של שרון 63 חברי כנסת וכפי שזה נראה כעת יכהנו בה 27 שרים.

על פי ההסכם בין ש"ס לליכוד בראשי תיבות השר החמישי של ש"ס יהיה הממונה על ענייני ירושלים. התיק יועד תחילה לראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, אולם בליכוד החליטו לוותר על המינוי בשל גודלה המסתמן של הממשלה. ארבעת המשרדים הנוספים שתקבל התנועה הם הפנים, הבריאות, הדתות, והעבודה והרווחה.

בנושא תחנות הרדיו הפירטיות של התנועה הציע הליכוד להקים מועצת שידורי דת במסגרת משרד הדתות, שתאפשר את הכשרתן של תחנות הרדיו של ש"ס לא באמצעות הרשות השניה או השלישית.

לש"ס יהיו שני חברים בקבינט המדיני ביטחוני. שרון יחליט מאוחר יותר אם לצרף שר שלישי מטעם ש"ס לקבינט. לגבי העברת חוק שיסדיר את אי גיוסם של בחורי הישיבות הוחלט כי החוק יעבור עוד השבוע. גם דרישתה של ש"ס לקבל מינוי של סגן שר במשרד החינוך התקבלה וככל הנראה יהיה זה משולם נהרי,אותו נהרי שניתן לזקוף לחובתו את תחילת הידרדרות ממשלת ברק.

ש"ס מצידה ויתרה על דרישתה לנציג מטעמה בוועדה למינוי שופטים וכן לא תקבל אחריות על נציבות שירות המדינה, ועל רשות החברות הממשלתית. בנושא שינוי שיטת הבחירות לא התקבלה החלטה.

יו"ר ש"ס, אלי ישי, יהיה שר הפנים וסגן ראש הממשלה. הוא ימלא את מקומו של ראש הממשלה, בזמן ששרון ישהה בחו"ל. יתר שרי ש"ס יהיו ח"כ אלי סוויסה, ח"כ שלמה בניזרי, ח"כ ניסים דהאן, ומנכ"ל התנועה, אשר אוחנה. ההסכם הקואליציוני ייחתם סופית לאחר קבלת אישורה של מועצת חכמי התורה שאמורה להתכנס היום או מחר. המועצה תקבע מי יהיו השרים וסגני השרים ובאלו משרדים ישלטו.

"אלי ישי יצא גדול והוכיח, דווקא בימים קשים אלה, בתוך מלחמת המחנאות בש"ס, כי הוא הרבה יותר פוליטיקאי מדרעי, שכולם תמיד הכתירו אותו בכתרים של פוליטיקאי מספר אחד", אמרו בש"ס. אלי ישי עצמו אמר ל"מעריב" כי "אני מאוד מרוצה. החזרנו עטרה ליושנה".

מתיחות בין העבודה למרצ סביב ראשות ועדת החוקה

מתיחות בין סיעות העבודה ומרצ סביב ראשות ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת. סיעת ישראל אחת בחרה היום בח"כ אופיר פינס לתפקיד, אולם במרצ טוענים כי יו"ר הוועדה הנוכחי, ח"כ אמנון רובינשטיין ממרצ, אינו מתכוון להתפטר מתפקידו.

21 מחברי סיעת ישראל אחת תמכו בפינס, ואילו רק ארבעה בחרו בח"כ יעל דיין שהתמודדה אף היא על התפקיד.

יו"ר מרצ, יוסי שריד, הודיע בתגובה לישראל אחת כי אם היא תרצה להחליף את רובינשטיין, היא תיאלץ להדיחו מהתפקיד. בעקבות בחירתו של פינס, ביטלה מרצ את הפגישה שתוכננה להתקיים עם נציגי העבודה, בכדי לתאם את נושא ראשות הוועדה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully